Polski certyfikat



Jag gick på polska lektioner fyra gånger, 1,5 h per gång och har ett certifikat att jag har gått en kurs, ooh yes!
Mina polska kunskaper sträcker sig till att jag kan hälsa, presentera mig, fråga hur nån mår (vilket inte är så artigt eftersom polacker svarar ärligt och om en främling börjar prata om alla sina problem första gången man ses kan det bli rätt stelt..), sjunga grattissången (nästan iaf) och... ja.. Det är väl ungefär det haha!

Men eftersom jag har certifikat på det måste det räknas, visst?!

I Polen är en vanlig typ av kaka, något som smakar ungefär som tandkrämsdoppade pepparkakor.. Ehmm.. Jag var måttligt imponerad, men åt dem mest för att de smakade rätt roligt :P

Nu håller jag på och packar ihop alla mina grejer för att se hur jag ligger till med kilona inför hemfärden om en dryg vecka(!), hittills går det helt ok faktiskt, tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0