Home sweet home..

..Eller nästan iaf.
Har flängt runt i Uppsala, Västerås och nu i Mariehamn som en tok i snart två veckor. Imorron kväll landar jag på Brändö..! Skönt att äntligen få packa upp, landa och bara känna att jag är hemma. Börjar ju lessna lite smått på att leva ur resväskan kan jag ju säga. Men jag har haft grymt roligt de här dagarna!

I Uppsala lyckades jag fånga sommarväder och mitt schema såg ut ungefär så här:

- Vårbal, helt otroligt underbar på nästan alla punkter, som vanligt :)
- X antal glassar vid ån med diverse människor, har nu hunnit gå igenom ett stort antal av deras glass-smaker (glassmaker? glasssmaker? heh? hur skrivs det?)
- Grillning och Snerkan med klasskompisar, hade saknat grillkvällar rätt mycket..
- Lunchpicnic med kycklingsallad och vin med Linn och Maria
- Middag på uteservering med klassen
- Coco & Sanni-promenad och middag med Ia-Maria
- Våryra med Ypsilon, fantastiskt att vara tillbaka där igen också! Har kommit in många bra och nya tjejer :) Träffade en italiensk tjej som jag demonstrerade min italienska för. Hon var imponerad och sa att jag inte har någon dialekt alls (Tack MariaStella!), skrattade åt att jag kan rätt många handgester, men var inte lika impad av mina italienska sångkunskaper (Bella Ciao) haha! Sjukt kul var det iaf.

Tja.. Ungefär så. Sen hann jag också med lite nationshäng, fika, promenader, luncher i allmänhet också. Har haft det rätt bra i Uppsala måste jag säga :)

Martina har också kommit tillbaka från ett år i Normal i Illinois, underbart att få träffa Murtis igen! <3

Efter Våryran i fredags for jag vidare till Julia i Västerås, och där hade vi ungefär lika betungande program som jag hade i Uppsala: Gå på stan, sitta på en uteservering vid vattnet i flera timmar och äta både mat och glass i solen, gött! Sen party med hennes kompis Anna efter det, fantastisk kväll!

Dagen efter var jag mest seg och trött efter två korta nätter, och då var det dags att fara hem till Åland, och har nu varit med Becka i Mariehamn sen dess. Här tar jag det bara lugnt, det är skönt. Idag är planen fika med Becka, middag med Ingrid och sen fika med Karin ikväll. Och i morron kommer mam och pap hit och sen far jag hem till Brä med dem på kvällen. Sen ska jag börja lägga upp lite bilder igen :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grammatikfreaket svarar: Glassmaker :)

2010-05-25 @ 15:04:09
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack! Vart lite osäker och sen när jag funderat lite såg alla varianter bara fula ut.. :P

2010-05-27 @ 14:17:35
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0