Goodbye #1




Idag måsta jag (mentalt) säga hejdå för första gången...
Fabien for till Athen(!) tidigttidigt i morse.. Han skulle ha farit i april, men då var det ett askmoln ivägen. Sen skulle han ha farit idag, men då hade askmolnet kommit tillbaka + demonstrationer och oroligheter i Grekland så hans flyg blev inställt. Men, sen till sist, nu i natt någon gång såg han att det skulle gå som tänkt ändå, och när jag vaknade var han redan på flygplatsen.. :( Så nu får jag inte träffa honom på läänge.. Och nu är vi bara fyra kvar i huset..

Fabsu är helt klart min favort French-guy här, underbar på alla sätt och vis. Saknar honom redan.. Angers där han pluggar är definitift ett av mina top-prio ställen att hälsa på! Det är även södra Italien, Wien och Warsawa.

Jag har bara en vecka kvar här. 7 dagar. Sen är jag hemma..!! OMG vad det känns overkligt. Mitt Erasmusår är över. Men det har varit ett hemskt bra år. Ett av de allra bästa. Men nu känns det väldigt bra att komma hem. Ett år har varit lagom, nu behöver jag komma tillbaka till verkligheten och få ordning på mitt liv igen. Det behövs.

Ellie och jag har sökt lägenhet tillsammans på Studentvägen, och vi är nummer 8 på kölistan, sweet! Borde inte vara några problem då tycker jag.. Skulle vara fantastiskt roligt att bo med henne :) Sen är vi nummer 1 för en dublett och jag är nummer 4 för ett korridorsrum, så något slags tak över huvet lär jag väl få till hösten iaf. Till sommaren däremot vete faen var jag kommer att bo. Kommer att jobba inom ÅHS (Ålands Hälso- och Sjukvård) och de fixar bostäder åt dem som behöver, men jag har ingen aning om var jag hamnar. Risken är även väldigt stor att det blir en rätt internetlös sommar för mej.. That's lame. Oh well, vet inte ännu.

Jag är nästan helt färdig med min allra sista uppsats nu. Bara avslutningen kvar nu och så ska jag försöka vinkla någon frågeställning så att jag faktiskt svara på något i den också.. Heh. Allt som allt har jag skrivit ca 16 000 ord i slutupsatser den här terminen. Det är typ mycket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0