Too hot to study.

Är i biblioteket och försöker plugga idag igen och det är varm och hett och inget syre. Lite lätt besvärligt eftersom ögonen inte riktigt vill vara öppna.. Men! Har iaf gjort klart en presentation som jag ska ha om en vecka, hurra!

Irländare är totalt värdelösa på att hålla presentationer. Vet inte om det är vanligt bland irländska studenter eller om det är bara i min klass.. 7 personer skulle hålla varsitt 10-12 minuters föredrag idag om någon historisk kvinna. Och de flesta bara läste sina anteckningar rakt av (oftast väldigt fort) och tittade knappt upp en enda gång. Och kunde verkligen inte avgöra vad som var viktigt för presentationen eller inte. Om man ska hålla ett kort biografiskt föredrag spelar det väl ändå ingen roll vilken färg på schalen personens mamma hade på vardagar jämfört mot söndagar??

I don't get it.

Igår var jag, Emil, Aniko, Simonetta och Tiina till en för mej ny pub - The Crane Bar. Det var hur mysigt som helst och jag fattar inte varför jag aldrig varit där förut. Live musik av ett gäng som satt och spelade i ett hörn, skön stämning, trevligt sällskap. Helt fantastiskt.

Ikväll ska vi antagligen ut och göra något också eftersom det är Jenny och Sinis sista vanliga kväll här... De har varit här i två veckor redan, jag förstår absolut inte vart mars har tagit vägen.. Vi har bara en dryg vecka kvar med skola, sen är det påsklov, instuderingsvecka och tentaperiod!

Min nedräknign till Belgien har börjat nu! På fredag far jag till Bryssel och träffar Carrie och hela min American family! Can't wait!! :) Och vi ska bo på hotell, sweeet! Annars bor jag bara på billiga vandrarhem i varierande skabbighetsgrad när vi är ute och reser här. Så, tänk er... En mjuk hotellsäng med lakan som man riktigt känner att dom är rena. Eget badrum. Fräscht badrum. Med egen dusch. HOTELLFRUKOST! :P

Nu ska jag ta itu med dagens andra projekt. Någonslags jämförande uppsats av ännu oidentifierat ämne mellan böckerna Frankenstein och Dr Jekyll and Mr Hyde. Hurra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0