St Patrick's Day!

Igår firade vi St Patrick's Day Irish style och det blev hur bra som helst!
Jag var sjukt het med illgrönt hår, ooh yes. Vi började dagen med att gratta Julien som fyllde 23 och i present fick han extremt mycket irlänska St Patrick's grejer, så han såg lite over the top galen ut haha! Sen traskade vi ner på stan där de har en årlig parad och där var helt smetat med folk. Efter paraden skulle vi gå till The Spanish Arch, men där var fullt med poliser som sa att man inte fick vara där och fick int edricka någon alkohol där alls. Och de tömde ut allt de såg. Sen gick vi till en italienare som heter Luca och hängde på hans gård, och det var jäkligt roligt och en massa folk! Ända tills vi alla var på väg därifrån, för då kom polisen igen.

Irländska poliser imonerar inte på mej alls. Jag stod utanför och väntade, då kom en polis fram till mej och frågade om jag bodde där. När jag sade nej sa hon att "du vet att du har ingen rätt att vara inne på den här gården va? Det kallas olaga intrång." Hurra. Jag var ffs inbjuden dit av en kompis. Så då fick man tydligen inte hälsa på kompisar. Ok. Sen kom en annan fram till mej, jag höll i en påse och stod och åt chips, gjorde inget, störde ingen och var inte det minsta full. Och hon sa "I'll have to take your drink away from you." Say what? Jag är nästan 23 år och tydligen inte ens tillåten att bära en flaska vin i en påse? Och inne på gården - inhängnad privat egendom gick polisen och tömde ut folks vinflaskor. Hur kan det vara ok för dem att göra så? Speciellt som de int verkar bry sig annars. Irländska ungdomar, även minderåriga är fulla som ägg alla veckans dagar, men då bryr de sig inte.

Aaaaaah. Då vart jag less och frustrerad. Men vi gick vidare och hamnade på en hemmafest hos en kille från ISS - International Student Society, niice. Efter kebab-middag hamnade vi på en rätt seg takfest hos två italienska killar som har en helt fantastisk lägenhet mitt i centrum med utsikt över hela stan. Vi avslutade kvällen på en pub som heter The Skeff's, och där var hur roligt som helst! Dansgolvet var packat och de spelade rolig musik och jag lärde känna några nya människor :) Runt midnatt ungefär gav vi upp och gick hem och hade pringles picknick i en lekpark på vägen hem haha!

Några bilder...



Ewa och MariaStella



Mina house mates från förra terminen! <3



Sino ch Julien



Emil och jag



På väg downtown!

Jag låter kanske inte så entusiastisk, men jag hade sjukt roligt!!

Nu är Emil här igen, och det är så roligt att vi (nästan) alla från förra terminen är här igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0