På väg till Uptown!

Första delen av resan mot Irland är avklarad. Sade hejdå åt Sebbe, Becka och Julia igår och sitter nu på Eckerö Linjen på väg till Uppsala. Det är inte så farligt att säga hejdå till Brändö och Åland eftersom jag ändå inte är hemma mycket mera än jag är nu det här året, är bara längre bort.. Men jag har en känsla av att jag kommer att drabbas av akut separationsångest under Uppsaladagarna. Det är ju där jag faktiskt bott under tre hela år och kände iaf när jag var där innan jul att det är Uppsala som är min stad. I love it.


Men den ångesten har inte kommit ännu, onödigt att oroa sig i förväg. Just nu känns det bara otroligt roligt att återvända till Galway, har fortfarande så mycket där jag vill göra och se innan jag är färdig med den delen av världen! Mysmiddagar i vårt hus och i 158an, Erasmusfester i Gleann Dara, resor över hela landet, besök... Har en känsla av att den här terminen kommer att gå otroligt fort..!


Måste börja fundera på livet efter Erasmus också. Har sökt sommarjobb, på samma ställe som förra året (minns inteom jag redan skrivit det) och jag hoppashoppas att jag får det! Får besked i februari.. Och nu i Uppsala ska jag till Norrlandsgårdarna och höra lite om rumsansökningar. Hade fina planer på att skaffa en egen lägenhet till nästa år.. Men.. Efter det här året kommer min ekonomi att rösta på ett korridorsrum, så jag kommer högst antroligen tillbaka till Studentvägen!





De här tjejerna vill/ska jag träffa i Uppsala!
Bild från min första yra, Julyran 2006 när vi alla var unga och oförsörda och nya i stan.. :)

Pusspuss!

Kommentarer
Postat av: Martina

Låter verkligen som om du har haft ett härligt jullov, kul att läsa!



Vilket gammalt kort du letat fram :P Känns som nyss men ändå väldigt länge sedan. Ser fram emot Yrorna nästa år, då kan vi gamlingar röja runt som aldrig förr :)



Hälsa Uppsala från mig, hoppas resten av resan till Irland går smidigt och bra.



Många kramar

2010-01-06 @ 22:31:00
Postat av: Aino

Sushi time soon! =) längtar...

2010-01-07 @ 11:55:19
URL: http://ainoelle.blogit.fi
Postat av: Sofia

Oooja Martina, jullovet var underbart på många sätt! Och jag tycker att den där bilden är så underbar att jag bara måsta lägga upp den :P Jag ser lika mycket fram emot Yrorna nästa år, att vara gamling och bara komma och ha roligt! :) Kram

2010-01-09 @ 22:57:47
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0