Jag har en plan...

Har konstaterat att den här terminen också kommer att gå sjukt fort, och vi har mycket vi vill göra, så det är lika bra att börja genast! Så därför drar åtm jag, Simonetta, Aniko, Julien och MariaStella till Cork på lördag morgon, stannar där en natt och kikar på hur det ser ut down south. Dessutom har jag hört att det är bra shopping där och jag behöver nya vårstövlar. Var ner på stan och leta idag, men det var totalt omöjligt att hitta något som ens var acceptabelt. Största problemet var storlekarna. Fanns mest i storlek 36 och 37 (Becka skulle iaf vara nöjd) och nån enstaka i stl 38. Jag hittade ett, ETT par i min storlek 39 av alla sjuttontusen jag tittade på. Och dessutom var dom flesta fula. Och så fanns det int så stort utbud, och de flesta som fanns var i nånslags mocka, och vem vill ha det på Irland när man aldrig nånsin kan lita på vädret?? Sjukt frustrerande.

Sorry. Jag kom av mej. Jag pratade egentligen om planer..
Helgen efter den här, alltså sista helgen i Januari kommer min American sister Carrie och hennes kompis (ingen aning om vem det är) hit och hälsar på!! Har inte träffat henne sen våren 2006, så det ska bli jäkligt roligt. Tror att jag ska ta med henne på en tur till Connemara om vädret tillåter.

Så här ser Carrie ut:




Helgen efter det fyller Fabien 23 och då blir det partyparty hemma hos oss, sen städa på lördagen och förhoppningsvis fara på en dagsutflykt till Limerick den söndagen. Yeees. Så ser mina planer ut än så länge :)
Och kvar på agendan är Skottland, Belfast och eventuellt Kilkenney och Kerry och ännu mera eventuellt London igen. Jag tror att London på våren är ännu mer fantastiskt än London på hösten.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0