Hot 'n 'Cold

En sak förstår inte jag. Varför har man varmt och kallt vatten i separata kranar? Så dumt. Speciellt nu på vintern är det knepigt eftersom det är extremt stor skillnad på varmt och kallt. Så vi har vatten som nästan kokar och man jämt bränner sig på i den ena och vatten som är så iskallt att det skulle funka bra som isvatten i den andra. Jobbigt. Och hemskt drygt när man ska typ tvätta ansiktet. Och det slösar fruktansvärt mycket vatten eftersom man måste ha båda kranar på samtidigt.

Det är lite samma sak med batterierna (element på svensk-svenska. På Åland sitter batterierna (batterina?) på väggen och värmer upp husen, japp). Det finns ingen inställning som gör att man kan ha värmen på lite lagom typ dygnet runt utan man kan bara välja mellan iskallt eller full värme. Doh.

Jag konstaterar igen att den här terminen kommer att gå fasligt fort, har redan varit här i två veckor..
Första veckan var lång. Det tog några dagar att bo in sej och vänja sig vid förändringarna och komma in i vardagsrutinen. Den här andra veckan har jag knappt hunnit märka alls, den har bara försvunnit, och jag har en känsla av att många av de andra kommer att fortsätta göra det eftersom vi redan har så mycket inplanerat med besök, resor och party..! :)

Första inplanerade festen är redan imorron! Då blir det inflyttningsfest hos Basile (Frankrike) som har försått att det är i Gleann Dara man ska bo om man är Erasmusstudent.



Där är han :) Tillsammans med två hemskt söta italienskor från förra terminen, Stefania och Elisa. Men imorron blir det bara lite party för oss eftersom vi ska upp tidigt på lördag morgon och fara till Cork!



Enligt google-pictures ser det ut så här :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja nu minns jag de där knäppa kranarna från Dublin, sjukt opraktiskt :D

http://www.facebook.com/photo.php?pid=720562&id=681186675



Vad mysigt Cork ser ut!! Ta en massa bilder! :)

2010-01-22 @ 05:44:56
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hmm jag försökte nyss skicka en kommentar men tror det blev fel så försöker igen! Med risk för att du får två! :)



Haha jag minns de där kranarna från när jag var i Dublin, sjukt opraktiskt :D http://www.facebook.com/photo.php?pid=720562&id=681186675



Cork ser jättemysigt ut, ta en massa bilder!!! :)

2010-01-22 @ 05:53:37
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha vad fult, det blev ju två. Och nu blev det tre. Okej, dags att sluta nu Johanna :P

2010-01-22 @ 05:54:28
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0