Happy Australia Day!

Helgen i Cork var helt underbar och jag lovar att skriva om den och lägga upp lite bilder, men nu hinner jag inte. Ska snart tillbaka till skolan för dagens sista lektion (mellan 5 och 6, INTE ok). Efter det blir det middag, snabbfixning och sen ner på stan och fira Australia Day på en av Galways många pubar! :)

Vi hade våran första 52-158 middag här igår! Temat var för första gången Frankrike. Fabien har nämligen besök av sin pojkvän Yohan som han träffade när han var hem under julen, och han tyckte att han skulle laga mat åt oss eftersom han bor här några dagar, och det tyckte vi andra lät mycket bra :) Han lagade olika varianter av fransk matpaj - quiche heter det på franska, men jag har ingen aning om hur det stavas, oh well, gott var det iaf och middagen var hemskt mysig som vanligt!

Hahaha! Jag har fått mitt första äktenskapserbjudande! :P Min kompis Julien sa att om han någonsin blir bisexuell (han är bög) vill han gifta sej och skaffa barn med mej och låta dom gå i skola på Brändö eftersom han tycker det låter så idylliskt att man bara har typ 4-5 klasskompisar totalt hahahahaha!

Nästa resa är redan bokad och i planeringsstadiet! 10-14/2 far jag, Julien, Fabien, Aniko och hennes pojkvän Stephen till Skottland! :) Planen är att vara både i Edinburgh och i the highlands och en sväng till Glasgow om vi hinner. Jag har en gammal klasskompis från när jag pluggade engelska där, skulle vara roligt att träffa henne igen :)

Nu måste jag tillbaka till skolan, byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0