...

Jag har ett problem som är otroligt frustrerande i sociala sammanhang. Jag har väldigt selektiv hörsel. Om jag pratar med någon och det är någonslags bakgrundsljud alls blir jag distraherad och hör inte vad personen jag pratar med säger. Speciellt på pubar är det drygt eftersom det är både musik människor som pratar överallt och hela tiden. Folk måste alltid prata in i öronen på mig och jag måste ändå be dem upprepa flera gånger. Ofta hör jag ändå inte, men efter ett tag blir det pinsamt och sen bara ler jag och svarar nåt på chans. Händer väldigt ofta att jag då känner mig som en person med mindre mental kapacitet. Sjukt irriterande. Det händer speciellt med när jag pratar med folk jag inte känner. Eller om personen man pratar med har en väldigt grötig Dublindialekt och inte förstår att han bör tona ner den när han pratar med mej trots att jag sa att jag hade svårt att förstå vad han sade. Det hände igår, jag kände mej dum. Doh!

Det var fest hos Joao (Portugal) igår, och det blev en riktigt bra kväll! Han bor nere i centrum, så vi gick ut efteråt och hamnade på nattklubben Coyotes. Längesen jag var ut sist (vi var på väg tidigare i veckan, men efter närmare eftertanke insåg vi att det var kallt och regnigt ute och att stan var långt bort - håller jag på att bli gammal?) så det var lite extra roligt! På Coyotes var där hur mycket folk som helst, men det är det alltid i veckorna eftersom irländska universitetsstudenter far hem alla helger, så de festar i veckorna istället. Säkert hemma också iofs, men det vet jag inget om.

Ikväll ska vi ut och dansa salsa! Först lektion och sen salsaparty, wiee! Vi är många Erasmusar som har börjat dansa salsa nu, så det ska bli hur roligt som helst! Var på min första lektionen på tre år i onsdags och jag kom ihåg mer än jag trodde, great success!

Jag har en plan. Min American sister Carrie är i Bryssel på utbytestermin nu, och jag vill jättegärna fara dit och hälsa på henne! Och förhoppningsvis kommer jag att fara till Belgien sista helgen i mars! Men jag vet inte säkert ännu eftersom hon inte har gett mej någon slutgiltig bekräftelse. Det som skulle vara perfekt med att fara just den helgen är att då är hennes föräldrar också där och hälsar på! Så isf skulle jag få träffa hela min American family på samma gång igen! Sist det hände var april 2006 i Prag :P

Kommentarer
Postat av: Mam

Det där med hörseln har du ärvt från din mamma. Det står presbyacusis i ett läkarintyg jag fått och det betyder ungefär "lomhördhet pga ålder" :)

Det är hopplöst på dansgolvet. Jag brukar säga åt killarna att de ska vara tysta och dansa i stället:)

2010-02-26 @ 15:37:00
Postat av: Sofia

Hahaha! Underbart :)

2010-02-27 @ 19:53:54
URL: http://sofiagalway.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag hor heller aldrig vad nan sager nar det ar musik i bakgrunden! Sjukt storande med hog musik pa pubar o dyl dar det enda man kan gora ar prata, men man hor inte vad nan sager...

2010-03-07 @ 08:05:02
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0