Resten av Skottland

I torsdags och fredags hyrde vi bil och körde upp i de Skotska Högländerna! Mycket bra idé att köra själva även om det var lite trångt.. På bilden när vi bokade var det en relativt stor bil i sedanmodell. Vi fick en liten wolkswagen polo. Great. Speciellt som ingen av oss är jätteliten precis.. Oh well, vi tryckte ihop oss och for iväg. Vi körde från Edinburgh till Inverness, och även om det bara är ca 200 km tog det hela dagen pga alla stopp vi gjorde på vägen.

Första stoppet var i en liten stad som heter Stirling där det finns ett gammalt slott och ett Braveheart monument.



Slottet, vi gick aldrig in i själva byggnaden för det kostade typ £10. Allt kostar i Skottland. De ville till och med ha pengar för att gå ner till en sjö och titta på utsikten.. Hmm.



Här är William Wallace - Braveheart monumentet. Vi såg på filmen igår bara för att vi varit i Skottland och nu har jag blivit hemskt fascinerad av deras historia.. :)

Jag är inte bara fascinerad av deras historia, utan också av deras natur. Här är en bild från The Queens Viewpoint



Vi visste att det fanns ett naturreservat högre upp i högländerna och tänkte att vi skulle fara dit och promenera omkring en stund, sen var vi hemst nöjda när vi började se skyltar dit, men mindre nöjda när vi kom fram och hittade det här...



FAIL! Så vi svängde om och for till Inverness istället som var en mycket större stad än jag väntat mej. De hade mycket mera shopping där än i Galway. Och i det lilla området vi rörde oss i såg jag sju kyrkor. De gillar både kyrkor och monument i hela Skottland! Och skidorter, vet inte hur många sådana vi for förbi.

På fredagen for vi ner långs Loch Ness, och då började landskapet bli vackert på riktigt!



Loch Ness och Uruqhart Castle eller nåt i den stilen. Nessie var inte hemma, så henne träffade vi inte. Sjön är mycket större än jag trodde, vi körde längs den i säkert 20 min!

Sen stannade vi vid en random sjö bara för att det var så vackert, eller vad säger ni?







Det blir mest bilder den hör gången, I hope you don't mind. Här är några från ett annat stopp. Det var väldigt svårt att fånga på bild hur imponerande, majestätiskt vackert det var att vara mitt bland de där bergen, men jag försökte iaf :)










Vackert.. Åk dit om ni har möjlighet! Skulle gärna fara tillbaka för att vandra nån gång..

På eftermiddagen for vi till Glasgow där vi träffade min klasskompis Linnea från året jag läste engelska, roligt att se henne igen!



Yeep. Det var våran Skottlandsresa! Vi hade det riktigt bra och jag är mycket nöjd över att vi for :)
Så här glad blir man om man får fara till Skottland! :)



...Vi hoppar, om det är någon som inte ser det haha!

Nu ska jag laga mat..
Vi hörs, puss!

Kommentarer
Postat av: Becka

HAHAHAH gå in och titta på länken och se VEM som har kommenterat!! Ahaha. Och det roligaste av allt. En smile! Herrigud, jag trodde ärligt talat aldrig den dagen skulle komma.. :D



http://becksphoto.blogg.se/2010/february/koalornas-forokning.html#comment

2010-02-18 @ 20:38:01
Postat av: Sofia

Hahahahaha!! Perkele vad roligt :D

2010-02-19 @ 12:34:49
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0