Polski

Hahaha! Jag hade min första polskalektion igår och det var jäkligt kul! Eller.. Ska man vara helt ärlig så LÅTER det jäkligt roligt iaf. Helt omöjligt att uttala och oftast 14 konsonanter uppradade efter varandra. Men! Nu kan jag iaf säga czesc (hej), jestem Sofia (jag heter Sofia), jak sie masz (hur mår du), swietnie (mycket bra), milo mi (trevligt att träffas), do widzenia (vi ses) och pa pa (hejdå) hahahaha! Och så fick vi polska snacks, gött!

Vi har kallt i huset.. Oljan tog slut igår så det var kallt hela natten.. Men vi får mera ikväll, så sen blir det varmt och gött igen! Jag traskar omkring här i huset med tredubbla byxor och tröjor, och om ett tag ska jag gå ut och värma mej lite.

Sini, Emil och Jenny kommer tillbaka!! Sini och Jenny kommer att vara här två veckor i mitten av mars och Emil kommer natten till St Patrick's Day och jag vet int riktigt hur länge han blir ännu. I'm so excited! Saknar dem och längtar...



Back in the days... Ni är så välkomna tillbaka alla tre! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny Högström

So excited about coming back!!:D It will be grand! Men hur har oljan tagit slut? 500L!! Vad konstigt..dock läste jag då någongång att 500L inte är mycket. Anyways, det skall bli super att komma tillbaka:) Kom ihåg att meddela ifall du vill att jag skall hämta nånting (fazer blå är med på listan)

2010-02-19 @ 15:53:42
Postat av: Sofia

Wiee, I'm so excited! Yeep, oljan tog slut igår.. Airlock i rören, men Paul kom och fixade idag, så nu är det varmt och gött igen :) Jag hör av mej om jag kommer på nåt mera än chokladen! Kram

2010-02-19 @ 18:47:26
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0