På väg till Skottland!

Jag hade min presentation idag och det gick nog riktigt bra tror jag! Läraren sa iaf att jag argumenterade bra för mitt påstående och tog upp många viktiga punkter, och efter lektionen var det en ur klassen som berömde! Vet inte om det var för att hon var snäll och förvånad över att hon faktiskt förstod vad vi ville säga eller om hon faktiskt menade det? Oh well, jag blev glad iaf! Även om det första läraren sa efter att jag var klar var "well, your English is very good..." hahahaha! Precis vad man vill höra efter ett föredrag som man faktiskt ansträngt sig över.. (?) för? till? om? whaat? Jag suger på prepositioner. Hmm.

Anyway, det är över nu! Och inatt far vi till Skottland, wiee!
Jag har packat, tömt kameran på bilder, laddat batteriet, fyllt på min ipod, skrivit ut alla biljetter, så jag är all set to go när väckarklockan ringer typ 02.45 haha! Vår buss går 03.30, hurra! Har tagit kontakt med min gamla klasskompis Linnea från året jag läste engelska (våren -07, tre år sen, hur gick det till??) som bott i Glasgow några år, så vi ska dit och träffa henne på fredag! När jag kände henne pratade hon engelska med kraftig aussie-accent, men nu har hon som sagt bott i Skottland, ska bli roligt att höra hur hon låter nu! :)

Jag kommer antagligen inte att ha tillgång till internet förrän jag kommer hem på söndag eftermiddag igen..
Så.. Ha en bra helg! :P

Puss!

P.s. Fredag-söndag är det "the international hug a short person day" glöm inte det! (fråga inte varför det heter "day" när det faktiskt är en hel helg.. för det undrar jag med..!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0