Nästan helg!

Jag tycker om den här skolveckan.
Började duktigt igår med en 45 minuters föreläsning, och jag tog faktiskt typ 2 sidor anteckningar, great success!
Och i morse... 90 minuters seminarium.
Så jag har ju faktiskt ansträngt mej så mycket den här veckan att jag förtjänar en tidig helg, eller hur?
Speciellt som förra skolveckan också var så lång och jobbig (skolkade tre dagar för att fara till Skottland).

Och det roliga är att det är midterm week den här veckan, så alla irländska studenter måste skriva uppsatser i litteraturkurserna, och lärarna är schyssta och ställer införeläsningarna under den veckan.
Så. Inga litteraturföreläsningar den här veckan, sweet! Och Erasmusar behöver inte skriva midterms i litteraturkurserna, sweet!

Det betyder att jag har a grand total av en 45 minuters lektion kvar den här veckan!
Snälla, hata mej inte :)

Det är meningen att en italiensk kille, Emanuele, som bodde på samma vandrarhem som oss de allra första dagarna i Galway ska komma och hälsa på oss idag och stanna till på lördag tror jag. Men imorse messade han Simonetta och sa att han missade flyget. Vi vet fortfarande inte om det är ett skämt ellet inte. Han har nämligen lite lustig humor ibland.. :) Hmm.. Det visar sig senare idag. Hoppas han kommer, han är rolig!

Btw.
Vi är halvvägs genom vår termin nu!
Lektionerna slutar nämligen 1/4.
Sen är det plugga, resa, besök, ledigt som gäller ända till den 13/5 när jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0