My first visitor!

Min allra första Irlandsgäst blev en som jag inte sett sen april 2006: Min värdsyster Carrie som jag bodde hos ett halvår under mitt USA år! Mycket trevligt att träffa henne igen, hon var sig precis lik, så det var roligt :) Förutom.. att jag hade glömt hur svårt det var att förstå henne haha! När jag bodde med henne var jag van med hennes dialekt, men nu var det svårt ;)

Hon kom fram mitt i natten till lördagen så då var det bara att gå direkt och sova. På lördagen hade vi lite sovmorron innan det var dags för Galway sightseeing och shopping. Vi gick runt i centrum, ner till vattnet och jag berättade så mycket jag kan om staden.



Carrie med Galway Cathedral i bakgrunden.



Galway City i februari :P



Bara för att jag gillar bilden - Galway Bay

På kvällen hade en Justine (Frankrike) fest och vi var dit en sväng. Helt ok, men folk rökte inomhus. Sjukt skabbigt och mina kläder luktade apa efteråt.



Jag, Carrie, Julien och Simonetta. Ännu en bild där jag ser ut som en jätte. Hurra haha.

På söndag morgonen var det tidig uppstigning eftersom jag och Carrie skulle iväg på en tur till Connemara! Så underbart och otroligt vackert! Vi hade tur med vädret också eftersom vi bara fick en ordentlig regnskur över oss och annars var det soligt och fint! Aniko hade mindre tur, hon var också i Connemara, och fick både sol, regn och snö över sig, allt på samma dag.. Stupid Irish weather hahaha!



Connemara



Connemara



Connemara



Connemara



Jag och Carrie

Jag var på en liknande bussresa i höstas, men nu var vi med ett annat bolag, så vi såg lite andra saker den här gången. Men det var lika vackert för det, och det är nog helt klart värt att fara tillbaka dit en gång till i vår när allt är grönt..!

När vi kom hem var vi rätt sega, men gick ändå ner på stan för att äta middag på en pub tillsammans med Julien och Simonetta. Efter det var vi trötta och somnade gott och sov länge :)

På måndagen gjorde vi inte mycket alls, vi var ner p åstan en sväng till innan hennes buss gick vid tvåtiden. Då for hon tillbaka till Belgien där hon är på utbytestermin. Ska försöka fara till Bryssel och träffa henne nånting nu under våren, man måste ju passa på nu när hon är på lite bekvämare avstånd än hon vanligtvis är.. :)


Kommentarer
Postat av: Becka

ojherremingud! får vi också fara till connemara när vi kommer? :D:D sneeellaa?

2010-02-04 @ 12:48:36
Postat av: Sofia

Haha! Abselut :) Och då borde det till och med vara ännu finare eftersom det kommer vara grönt och blommigt och får överallt!

2010-02-04 @ 12:51:24
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0