Mitt femte paraply har dött...

Är det inte märkligt att ett land som är känt för att vara regnigt gör värdelösa paraplyn?
De småa som är bra att ha med sig i väskan svängs totalt ut och in av minsta lilla vindpust från fel håll och bryts sönder så att det bara är sopor kvar av alltihopa. Det finns nog större hållbabare, men de är sjukt dryga att släpa med sig om det är fint väder på morgonen (man kan nämligen absolut inte lita på att det är fint hela dagen). Det bästa jag haft här på irland var det jag tog med mej hemifrån. 50 kr på Claes Olsson. Det höll till Halloween, sen var det slut. Sen gick jag genom ett per vecka tills jag lessnade. Nu dog som sagt mitt 5te. Nu ger jag upp. Jag får väl bli blöt då.

En annan sak som är märklig är min dator. När jag stänger av den trycker jag oftast bara på knappen så att den somnar, och ibland (absolut inte alltid) stänger den av sig, för att sen starta upp sig själv igen automatiskt. Och när jag sen vill stänga av den ordentligt säger den att andra personer är inloggade på min dator. Betyder det att nån av någon obegriplig anledning hackat den? Eller är det pga att vi alla i huset delar samma trådlösa nätverk? Men isf, varför händer det bara ibland? Om det var orsaked borde det väl hända typ jämt? Eller är min dator helt enkelt skum?

Och när jag ändå pratar om märkligheter. Vattenkranarna på två av vandrarhemmen i Skottland var sjukt skumma. De hade kommit lite längre i vattenkransutvecklingen än Irland - de hade iaf varmt och kallt vatten i samma kran. Men, vattnet blandas inte i kranen, utan det är en stråle varmt och en stråle kallt precis brevid varandra så att det ser ut som en. Så halva handen har varmt och andra har kallt. Skumt.

Ikväll börjar jag, Simonetta och Maria Stella en kurs i polska haha! Vår polska vän Ewa tycker att det är jätteroligt, och längtar tills vi lär oss säga nåt annat än "följ med mej hem" (=oshme do domu - stavas ungefär så) hahaha!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Becka

min data va precis likadan förut! nu har den dock slutat av nån anledning jag inte har kommit på.. först stänger jag av den helt som vanligt och oftast (men inte alla gånger som du skrev) så startade den om sig självt igen om jag skulle ha tryckt på "starta om" fast jag är hundra på att jag inte gjorde de.. om någon har en teori om de här så vill jag också gärna höra :D



fick ditt vykort idag, kul! :) puss!

2010-02-18 @ 14:59:37
URL: http://becksphoto.blogg.se/
Postat av: Nina

Kurwa är det enda jag kan på polska! :D

2010-02-19 @ 12:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0