Jag har varmt igen!

Jag har glömt det här med åländskan igen, sorry P-Linn, jag vet att du tycker om att skratta år våra uttryck, och det bjuder jag på! :) "Jag har varmt/kallt" är vårat sätt att uttrycka temperaturpåverkan på kroppen, och det tycker jag makes sense mycket mer än svensk-svenskan :) Anyways, oljan i huset är påfylld, blockeringen i rören fixad och batterina (åländska för element) är äntligen varma igen, hurra!

Jag hade en massa roliga saker förut som jag ville blogga om. Nu har jag glömt vad det var. Dåligt.

Den här dagen har varit hemskt oproduktiv. Det mest produktiva jag gjort är att leta upp några släktingar jag inte träffat på länge på facebook och börjat leta bilder till ett album med släktbilder på släkten Englund för de släktingar som bor långt borta.

Neeeeeh. Jag återkommer när jag har nåt roligare att berätta.

Nu ska jag börja göra mej i ordning, för det är partyparty hos Sabrina och Mirian (både från Tyskland) ikväll! :)



Miriam till vänster och Sabrina i mitten, hemskt gulliga båda två.

Förresten, International Student Society (ISS) hade karoeke kväll i onsdags, sjukt kul! Och kvällens bästa var när nästan alla var med och sjöng "Bella Ciao" som av någon anledning blivit en av våra signatursånger. Det är en italiensk vänsterpolitisk sång från andra världskriget som de allra flesta Erasmusar lärt sig helt eller delvis.

http://www.youtube.com/watch?v=55yCQOioTyY

Vår andra signaturlåt är... Black Eyed Peas - I've got a feeling haha!

http://www.youtube.com/watch?v=PcehYiTS1iQ

Inte alls skillnad, nejdå.. :P
Och sorry, jag vet inte hur man får in youtuberutor som man kan trycka på direkt...

Ha en bra kväll sötnosar

Kommentarer
Postat av: Nina

Bella Ciao brukade min förra flatmate spela. Hon var grekiska men hade varit på erasmus i italien :)

2010-02-21 @ 19:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0