Dirty dancing

Hahaha!
Igår skulle vi på salsalektion, trodde vi :P
Vi hittade efter lite virrande runt i stadsdelen Salthill fram till platsen där lektionen med efterföljande party skulle vara. Vi kom fram, där var packat med folk, och vi började dansa och det gick rätt bra. So far so good. Stegen var väl inte exakt lika som de salsasteg jag kan, men jag har ju inte dansat särskilt mycket alls, och så bra koll har jag inte att jag kunde säga att det inte var salsa.. Kan ju finnas olika varianter, vad vet jag :P

Först senare fick jag veta att det var en helt annan latinodans vi dansade som heter bachacha haha! Ooh well, det var roligt ändå och jag dansade med flera stycken som var riktigt duktiga, skoj! Efter lektionen vart det salsaparty och idag är jag stel i hela benen efter alla försök till lationdansande haha! Jag blir så avundsjuk när jag ser latinos dansa.. Hela kroppen rörs på en gång och alla kroppsdelar är synkroniserade och alla rörelser ser mjuka och smidiga ut, jag vill också kunna röra mej så! Det kan jag inte.. Men jag försöker och det var sjukt roligt ändå och jag hoppas vi går tillbaka dit nångång!

Efter salsan var vi ner på stan en sväng och dansa vidare på nån nattklubb, men vi hade lika gärna kunnat gå direkt hem. Först gick vi till Coyotes, men det var typ ingen där alls. I torsdags var där så smetat att man kappt kunde ta sig fram, och igår -fredag, var där typ inte en själ. Men som jag sa förut så far alla irländska studenter hem till helgen.. Sen gick vi till Cuba istället, men musiken var tråkig.. Dåligt.

Yes, det var min fredagkväll, och nu blir resten av helgen lugn med mycket plugg, yey. Can't wait.
Vi höres, puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0