Påsklov!

Life is good right now:
Jag har påsklov.
Hade min sista föreläsning här på Irland i tisdags.
Har skrivit 3,75 av 4 uppsatser.
Vi ska downtown till någon pub ikväll.
Jag har ett kinderägg i handväskan.
Vi har vårväder här riktigt på riktigt.
Jag har plockat tussilagos.
Och oidentifierad fin gul kvist som passar bra till påsken.
Jag, Emil, Tiina, Julien och antingen MariaStella eller en tyska som heter Stephanie ska på roadtrip till Wicklow och Kilkenny i sydöstra Irland antingen måndag-onsdag eller tisdag-onsdag.



Google-bild, har hört att området vi ska till är väldigt vackert och ser ut som man traditionellt föreställer sig Irland. Kommer att bli hur bra som helst :)

Ikväll kommer Simonettas föräldrar hit och då ska jag föröka prata min allra bästa Italienska.

Hittills kan jag (kreativ stavning):
Ciao, benvenuti (=välkomna), come stai? (hur mår du?), bene (=bra), mi ciamo Sofia (=jag heter Sofia), non parlo italiano (=jag pratar inte italienska) och...volio mangare patatine fritte (=jag vill ha pommes frites)!
Plus diverse uttryck som inte är så artiga att säga till någons föräldrar...

I morron ska jag följa med MariaStella på katolsk högmässa i vår katedral!
Hoppas ni har en mysig påskhelg!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0