Galway sightseeing och pubkväll

Följande dag tog vi lite sovmorgon. På schemat stod Galwaysightseeing och lite shopping. Vi gick en sväng vi skolan innan vi kom ner på stan bara för att se mera, vi traskade lite längs gågatan som är hemskt fin och mysig och full med folk och gatumusikanter eller andra uppträdanden. Becka blev helt till sig när vi gick till affären Penney's och hon såg att det är möjligt att få ett par skor för 4 €, jeans för en 10a och t-shirts för en 5a. Inte fula grejer i konstig storlek på sista utförsäljningsrean, utan helt ok saker. Behöver jag säga att det är där jag handlat mest under mitt år här? Jag hittade en klänning som gör att jag ser ut som Ida i Emil i Lönneberga (den är fruktansvärt söt) och en t-shirt. Becka hittade studentklännig och två par skor. Kunde inte shoppa så mycket eftersom de skulle ta hem mycket av mina saker, och jag har så kort tid kvar att jag på riktigt snart måste börja tänka på packningen, 15 + 10 kg (handbagage) är inte jättemycket efter ett helt år...

När vi (läs Sebbe och pappa) hade lessnat på att shoppa gick vi och satte oss vid the Spanish Arch en stund och solade näsan lite. Gött.



Så här nöjd blir man om man får sitta i solen och äta karameller.

Vi gick hem och lagade middag, fixade oss i ordning och drog oss ner på stan till puben Taffees där de har live irländsk musik alla kvällar. Det var två karlar som spelade och sjöng och det var hur musigt som helst. Vi satt där och drack en öl, sjöng med i de låtar vi kunde, önskade några och hade det allmänt bra. en jättemysig kväll var det!



Irish people :)



Fin unge och fin mamma!



I taxin på väg downtown. Taxichauffören på väg hem var helskön, sjöng hela vägen haha!



Paps, Becka och jag på Taffees

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0