Long time..

Jag har haft fullt upp med skola, nya vänner och öldrickande så jag har inte hunnit uppdatera på länge.
Men jag har det bra, väldigt bra till och med :) Förutom att jag fryser, konstant.. Fabien skrattar alltid åt mej när jag går omkring och huttrar hemma insvept i en rosa fleecefilt haha!

Vi har haft "orientation days" i skolan den här veckan. De försökte trycka in alldeles för mycket information i oss samtidigt, men det jag fick ut av det var hur man gör för att registrera sig på olika kurser och en ny kompis - Aniko från Österrike :) Jag har tänkt om helt angående vilka kurser jag vill läsa. Bara föreläsningarna inte krockar med varandra kommer jag att läsa anatomi, fysiologi och human body function. Känns smartare än min förra plan eftersom de kurserna faktiskt har nåt att göra med min sjukgymnastutbildning. :)

Vi har fullt upp med roligheter här hela tiden. Det bor så många utbytesstudenter i närheten av där vi bor så det är middag eller party nånstans nästan alla dagar. Igår kväll var vi ett helt gäng på ca 25-30 pers till Taaffes pub som är en pub med live irländsk musik som alltid är fullpackad med folk. Sjukt roligt! Och ikväll är det inflytningsfest hos Sini, Julien, Roberta och Daniel. Har fortfarande inte varit och hälsat på dem, så det ska bli roligt att äntligen se hur de bor!

Skolan börjar på riktigt nu på måndag, vi får prova på olika kurser under ca två veckor innan vi måste ha bestämt oss på riktigt i mitten på september nån gång. Skönt system, man får känna efter om man gillar kursen och lärarna innan man registerar sig.

Det verkar vara nåt knas med mitt telefonnummer för jag har försökt skicka sms:s hem men de levereras inte, och jag får inte heller alla meddelanden som skickas till mej hemifrån. Skumt, det funkade förut. Säkraste sättet att få kontakt med mej är alltså över internet. Nu har vi äntligen trådlöst internet i hela huset, underbart! Så ni som har skype - lägg till mej så kan vi prata nån dag :)

Kommentarer
Postat av: Lynx

Helluu, Irland låter såå lovely =) --> avundsjuk!! Vad heter du på Skype? Måste höras någon dag!



Kramar

2009-09-06 @ 21:15:35
URL: http://www.lynx-right-now.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0