Datanörd!

Hurra!
Jag har internet hemma!
Som jag har väntat! :D
Vi sitter allihopa i vardagsrummet och datanördar oss och njuter av att ha kontakt med omvärlden igen!

Den här veckan har gått sjukt fort, det är redan fredag i morgon och då är det fest hos MariaStella!
Ska bli sjukt roligt! Det blir förfest hos oss (som vanligt) och sen party!!

I skolan håller jag på och försöker välja kurser, vilket inte är det lättaste.. Man väljer kurser själv (så klart), men man måste pussla ihop sitt schema själv och se att de kurser man vill läsa passar ihop. Har fortfarande inte allt klart, men jag jobbar på det.. Har lite halvångest eftersom registreringen för kurserna är i morron..

Jag var ner på stan med Julien idag och shoppade, najs. Han var duktig och köpte massa kläder han behöver och jag var duktig och köpte inte kläder som jag inte behöver. Win-win situation :) Sen försökte jag köpa middagsmat men blev mest bara frustrerad och upprörd eftersom mat är sjukt dyrt här. Min matlagning kommer högst antroligen int att bli så varierad här.. Tyvärr.. Tur att jag går mycket, annars skulle jag säkert bli tjockis. Har inte vågat skaffa cykel än eftersom jag är rädd för irländska bilister. Det finns inga cykelbanor, inga övergångsställen och väldigt dåligt fungerande trafikljus. Man korsar vägen (även motorvägar och rondeller) när det passar och hoppas på det bästa. Borde egentligen ha hjälm på sig när man är ute på promenad hah..

Ska berätta lite mer ingående om förra helgen som var helt fantastisk! På fredagen hade vi en överraskningsfest för Emil som fyllde 23 i måndags. Rory (USA), Julien och Fabien tog med honom ut på några öl tidigt på kvällen, och medan de var borta kom ca 60-70 pers hit... Det var helt galet! Men han blev överraskad och glad och festen var riktigt lyckad! Men det hände inga skandaler och jag har tyvärr inte så mycket skvaller därifrån förutom att Jenny gifte sig med en irländare mot löfte om en svart ponny haha!

Söndagen var också helt underbar! En resa till Aran Islands stod på programmet, och halv tio började 13 förväntansfulla utbytesstudenter en bussresa som mest av allt liknade en en timme lång berg- och dalbanetur! Irländare gillar smala och slingriga vägar. Sen följde en timmes färjresa som blev mycket roligare när några damer helt plötsligt tog fram fiol, handtrumma och tamburin och började sjunga, spela och dansa och engagera alla passagerare på färjan! :D När vi kom fram till ön hyrde vi cyklar och cyklade iväg längs smala backiga vägar kantade at stengärdesgårdar (såna finns överallt - alla hagar är kantade av dem) med utsikt över gröna irländska kullar på ena sidan och Atlantens vågor på andra! Helt underbart! Vårt slutmål var en platå ovanför klippor som slupar brant ner i havet många meter under oss. Imponerande och underbart vackert.

Och i måndags som var Emils riktiga födelsedag var det middag hos MariaStella. (Har glömt om vad jag skrev om den kvällen så jag skriver igen). Hon är från Italien och bor med Ewa (Polen), Zorhaya (stavning? Frankrike), Stephanie (Tyskland) och Stella (Tyskland). MS hade lagat italiensk pasta, Ewa lagade polsk risotto och köttbullar, Zorhaya och Julien försökte laga crepes men misslyckades totalt med resultatet "scrambled crepes" haha! Tur att jag hade bakat efterrätt iaf! Jag lagade kanelbullar för första gången i mitt liv eftersom det är Emils favorit, och kokosbollar bara för att det är gott. Daniel (Polen) bjöd på polsk vodka.

Jag har lagt upp ett helt album med bilder på facebook nu :)
Becka, kan du visa de bilderna åt mamma och pappa?

Puss!

P.s. Jag har färgat håret brunt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0