Trött och ofokuserad

Jag har försökt plugga ikväll men är så sjukt lättdistraherad tt det nästan är pinsamt. Har iaf nästan skrivit klart min uppsats om Irländsk emigration på 1800-talet, skönt. Måste bara förbättra språket lite och fixa källhänvisningar.

Idag träffade jag äntligen min irländska värdperson! Jag kanske int skrev det förut, men jag anmälde mej till ett värdfamiljsprogram vilket innebär att jag får en irländsk person som jag träffar lite nu och då, som lär mej mera om den irländska kulturen och livsstilen. Najs. Min person heter Eimear, hon jobbar som lärare för sjuksköterskorna och är rysligt trevlig. Vi gick och tog en fika och hon bjöd på te och kaka! Hon har massa planer på vad vi kan göra tillsammans, så det känns jättebra! Det hon föreslog var middag hemma hos henne, vandring i Connemara, utflykt till hennes hemstad som är i ett skärgårdsområde en timme norr om Galway, fara på hurlingmatch - det är typ Irlands nationalsport, fråga mej inte vad den går ut på för det vet jag inte. Man spelar med klubbor iaf. Och hon har en till student, en fransk tjej, och nästa gång ska vi försöka träffas alla tre tillsammans!

Imorron ska jag med Julien, Aniko och en fransman som heter Thibaut till ett ställe som heter Cliffs of Moher. I'm so excited! Vi far dit med Aniko och Juliens värdperson - vi får en irländsk guide, deadly! :)



Kommentarer
Postat av: Bengt på Nygårds

Cliffs of Moher är fantastiskt, luta dig inte för långt ut bara

Bengt på Nygårds

2009-10-12 @ 21:19:08
Postat av: Sofia

2009-10-12 @ 23:42:02
Postat av: Sofia

Jag håller med, det var helt underbart! Och jag höll i mej ordetligt så det var ingen fara :)

2009-10-12 @ 23:44:09
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0