Slarvig...

Tiden här går så sjukt fort att jag knappt hinner med. Vi har fyra, 4, FYRA veckor kvar med föreläsningar och sen typ tre veckor tentaperiod, om en och en halv månad är jag hemma igen..! Helt sinnessukt!

Idag har jag haft en skön och lat dag. Första på länge. Kunde med gott samvete ligga kvar i sängen och läsa en bra bok (till skillnad mot dom dåliga jag måste läsa för skolan..) medan de andra gjorde sig klara att gå till skolan. Vet inte när det hände sist. Sen var jag tvungen att ta itu med en halvdryg sak.. Jag har uppenbarligen blivit slarvig av mej sen jag kom hit, och i tisdags kväll tappade jag mitt finska id-kort. Illa. Och idag tänkte jag att jag skulle anmäla det försvunnet. Så jag ringde polisen på Åland och gjorde en anmälan. Det gick snabbt och smidigt. De ville ha typ namn, personnummer, vad har du tappat, när har du tappat osv. Makes sense...

... Sen ringde jag till polisen i Galway.. Där dög det inte att lämna anmälan per telefon, jag var tvungen att promenera ner till polisstationen och göra det face to face. När jag kom fram började polisen jag pratade med fylla i en blankett med namn, adress och vad jag tappat. So far so good. Sen skriver han under och stämplar pappret. Still good. Och sen gav han tillbaka pappret åt mej! Wtf!! Jag vet väl själv om att jag tappat mitt id-kort..! Han tog inte ens en kopia på det ifall nån skulle lämna in det.. Stupid Irish system haha!

Nu i helgen är det Halloween! Det är fortfarande högst oklart om vad som händer och var det är fest, vi vat bara att det kommer att bli party haha! Vissa säger att det är ikväll det gäller, men jag tror inte att vi kommer att klä ut oss ikväll, vi satsar nog på helgen, tror jag.. Hursomhelst så ska jag, Aniko och Simonetta klä ut oss till getingar :)

Jag fick tillbaka en uppsats igår med näst högsta betyg, great success! :)

Nu ska jag laga mat och senare ikväll är vi några som ska till en pub och planera vår resa till Donegal nästa helg!


Puss my lovelies


P.s. Jag är lite lätt spåkförvirrad just nu eftersom Emil haft 5 svenska kompisar här, och nu är hans föräldrar här. Så jag hör svenska igen och det känns faktiskt lite märkligt. Svårt att ställa om hjärnan haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0