Let me take you by the hand and lead you through the streets of London

Sorry att jag varit lite seg, men det har varit mycket på sistone.. :)


London var helt underbart! Fantastiskt och absolutely amazing!
I think I'm in love.

 

 



Vår resa började i torsdags eftermiddag, och vi kom fram till vandrarhemmet först efter midnatt. Flyget var lite försenat, men hey - It's Ireland so what can you expect? :P Men annars gick resan bra. Vandrarhemmet vi bodde på var lite skumt och från utsidan såg det ut som ett ställe där flickor inte borde vara ensamma, det luktade konstigt och alla väggar var fulla med färgglada grafittimålningar. Och sängarna var osköna och man måsta vara rysligt vigulant för att ta sig upp i övresängarna eftersom det inte fanns stegar. Men förutom det var det ok. Och det var billigt och läget var bra.

På fredagsmorgonen klev vi upp tidigt och gjorde oss redo för lite turistande och såg det mesta av de "vanliga" sevärdheterna typ Big Ben och så. Vi såg en del på kvällen när vi kom dit också och vi var så sjukt uppspelta över att faktiskt vara i London att våra huven bara snurrade runtrunt och vi visste inte hur vi skulle kunna tittat på allt på en gång :) Sen bestämde vi att vi skulle fara ut till Camden Town som vi hört mycket bra om, och allt vi hört var sant. Amazing. Det är en stadsdel som har lite Galwaykänsla med smala gator och färgglada hus och mycket unga människor och där fanns hur mycket affärer som helst där man kunde hitta precis allt man kunde tänka sig och lite till! Och det var mycket billigare än inne i centrum :P Där fanns en stor marknad också som var helt underbar! Jag köpte inte så mycket första dagen, men en ny handväska, en sjal och ett par solglasögon blev det iaf :)

 

 


Tyvärr började Jenny att må inte så bra alls under fredagen.. Hon var lite febrig och hade ont i halsen, sinnessjukt dåligt! På lördagen var det värre, så det slutade med läkarbesök och penicillin, men efter det var hon på g igen!

På fredagkvällen var vi till Chinatown och åt middag med två danskor som också bodde i samma rum som oss och det var supermysigt! Men vi tog det lugnt och for hem tidigt för att orka med morgondagen också.

 

 


På lördagen var det shopping som stod på programmet och vi for ner till Oxford street i centrum igen och började kika i affärer. Men det mesta var dyrt, så vi åkte ut till Camden Town igen och hade bättre tur där :) Jag köpte en "läder"jacka och en typ yraklänning som är svart med vita prickar och toksöt! Och för första gången provade jag att pruta priserna, och det gick faktiskt rätt bra, tror att jag bara blev lite lurad.. :P Men Sini lyckades bäst iaf - hon prutade ner en jacka från 90 till 55 £ eller nåt i den stilen. Great success!

Sen for vi hem till vandrarhemmet, och sen var det party! Middag och sen drack Sini och jag en varsin flaska vin medan vi gjorde oss i ordning och sen tog vi tunnelbanan ner till stan, hade ingen aning om vart vi var på väg eller vad som skulle hända eller vad vi skullek göra.. :P Men vi hamnade på en nattklubb iaf, blev kompisar med en Sambouca-girl och dansade till två eller nåt. Fantastiskt rolig kväll!!  Vi hamnade till sist på Burger King, och efter det började hemresan.. Som jag är sjukt stolt över faktiskt eftersom vi lyckades gå åt rätt håll, hitta en busshållplats där rätt nattbuss gick från, byta buss på halva vägen och hitta hem till vandrarhemmet, yey!

 


På tal om transportmedel är jag faktiskt mycket nöjd över att berätta att Sini och jag listade ut hur hela buss och tunnelbanesystemet funkade och vi lyckades ta oss runt halva London utan problem! Vi gjorde bara bort oss en gång när vi skulle gå hem från stan och vi lyckades blanda ihop vädersträcken och gick en halvtimme i helt fel riktning.. Fail.

 



Söndag morgon var sovmorgon av förklarliga skäl, men vi masade oss ur sängen vid elva tiden och efter vatten, dusch och lite smink mådde vi som prinsessor igen! Vi gick och köpte frukost och hade picknick på en parkbänk i Hyde Park och tittade på ekorrar :) Vi promenerade längs hela parken som är stor och otroligt vacker och kom ut i närheten av Buckingham Palace där vi lyckades pricka in the changing of the guards.

 

 


På vägen in mot centrum hamnade vi på Bond Street som verkade vara dyraste och flashigaste gatan i hela stan. Vi vågade inte ens försöka gå in i nån av affärerna eftersom det fanns vakter utanför som antagligen inte hade släppt in oss. Anyhow, vi hamnade på Starbucks medan vi väntade på Sinis pojkvän Michael som vi hängde med ett tag, sen gick vi alla fyra till en italiensk restaurang. Efter maten gick jag och Jenny hem och packa, och jag var sjukt trött och sömnig och somnade tidigt. Det var mycket bra eftersom väckarklockan ringde kl 04.00 följande morgon.. Huah. Hemresan gick också utan problem, vi kom hem mitt på dagen och jag hann till och med till min eftermiddagföreläsning.


Så ja, det var Londonresan.
Jag är sjukt nöjd och hade superroligt, thanks girls! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0