Amazing day at the Cliffs!

Igår var jag på utflykt igen. Till Cliffs of Moher, och det var helt fantastiskt!
Julien och Anikos värdperson Gerard tog med dem, mej och Thibaut (Frankrike) på en all inclusive dagsutflykt! :)

Vi startade tidigt på morgonen och for iväg söderut tror jag (eller norr - längs kusten iaf :P) Första stoppet på vägen var the Burren - berg typ helt utan växtlighet i olika lager och häftiga formationer och många olika platåer. Svårt att beskriva, men vackert var det.


 


Vi passade även på att gå ner till stranden medan vi väntade på att solen skulle titta fram! Jag badade fötterna lite ofrivilligt i Atlanten, och killarna badade hela sej, helt frivilligt. Eller iaf Thibaut slängde sej i med alla kläder på haha!





French boys in the water. Julien och Thibaut (jag fattade först inte att det är ett riktigt namn, tyckte det lät som ett märkligt smeknamn eller en seriefigur haha!)




Thibaut, jag, Julien och Aniko :)





Sen for vi vidare mot the Cliffs of Moher. Väldigt mäktigt och imponerande! Och vackert. Lite samma sak som på Aran Islands, men här kom man inte så nära kanten så det kändes inte lika spännande som där.. Oh well!





Som sagt. Mäktigt, imponerande och vackert! Och blåsigt :P
Vi klättrade hela vägen upp i tornet som syns på bilden.


Efter att vi tittat färdigt där var vi hungriga och Gerard tog oss till en pub där han bjöd oss på traditionell Irländsk mat och Guinness, underbart gott! Och han vägrade låta oss betala - sa bara att "om jag inte får betala kör jag förbi och så blir det ingen lunch alls!" Tack Gerard! Sen for vi vidare på vår upptäcktsfärd till ett område i the Burren där det fanns en stor grotta som de hade guidade turer i. Också spännande att se - även här vägrade han låta oss betala (ni är studenter, jag betalar) Ok, tack då..! :)


Sen var det dags för hemfärd. Gerard hade sagt att vi skulle vara tillbaka runt två, kvart i sex stannade han utanför Gleann Dara haha! En helt underbar dag var det iaf!


Och en sista bild bara för att den är söt, jag och Julien :)




Kommentarer
Postat av: Linn

Gulledu! Jag lovar att jag ska höra av mig någon dag här framöver, kanske till och med sätta en skypedejt snart? Har varit kass på den här distanskommunikationen, men det ska bli bättring. Puss och kram

2009-10-14 @ 14:29:31
Postat av: Sofia

Sötnosa! jag vill absolut skypedejta dej! :) Jag far till London imorron, men i nästa vecka kanke? Typ onsdag? Pusspuss

2009-10-14 @ 21:05:56
URL: http://sofiagalway.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sötnosa! Jag vill absolut skypedejta dej! :) Jag far till London omorron, men i nästa vecka kanske? Typ onsdag nångång? Pusspuss

2009-10-14 @ 21:07:25
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0