Back to reality

Hej sötnosar!

Vi har haft långhelg här, det var bank holiday idag, vet inte riktigt vad det innebar men vi var iaf lediga. Score!

Helgen har varit underbar på ett rätt slappt sätt. I fredags var jag lite duktig på dagen och mindre duktig på kvällen haha. Näe, jag var faktiskt rätt duktig på kvällen också, vi hade fest hos oss igen och det blev succé igen :P Sini sov över igen för tredje gången den här veckan, och sen på lördagen hade vi bakisdag även om vi inte var bakfulla utan bara för att det är skönt att inte göra nåt ibland. Jag petade ner några till ord till min uppsats, men var på det hela taget rätt oproduktiv. På kvällen kom Aniko också hit och sen åt vi pizza och såg på film tills rumpan somnade av att ha suttit på golvet för länge. När filmen var slut hade Sini missat sista bussen hem, så hon sov över igen.

Sen var det natt. Då sov vi.

Och sen när vi vaknade hände nåt spännande...

När jag kom ner i köket, vad hittar jag där och inte en Jamt och en SOSare??!! Plus 3 andra svenskar, oh my lord! Nu var jag tvungen att ställa om hela min hjärna och försöka hitta svenskan igen som har sprungit långa vägar bort... Ska jag vara helt ärlig var det ingen överraskning att Emils kompisar var där, han hade faktiskt varnat oss i förväg :P Men det kändes ändå lite lustigt att sitta i mitt engelsktalande hus på Irland och prata nation och Älggasque på svenska haha!

Under söndagen hängde jag med Aniko och Sini hela dagen, vi fikade (första gången jag gjort det på riktigt på Irland!) och letade telefon åt mej eftersom min fungerar rätt selektivt och i London fungerade den inte alls. Typiskt dåligt. Och på tal om saker som inte fungerar så skramlar min dator om man svänger på den. Är det normalt?

På kvällen tyckte vi tjejer att det var för mycket folk på samma ställe så vi for till Sini och hade pyamasparty och sleepover där istället. Vi lagade mat och såg på film. Två stycken. Och sen sov vi på tvären i Sinis säng allihopa.


Idag har jag inte gjort typ nånting. Måste börja plugga och ta tag i mitt liv igen. Och bli seriös ett tag. Uff.
Ska faktiskt gå till mina föreläsningar den här veckan. Yey.. Och jag har faktiskt skrivit klart min uppsats nu :P

Nattinatti!
Puss




Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad mysigt det låter! :)

2009-10-28 @ 06:43:15
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej Sofia, min dator skramlade förut. Då var det fläkten som det var fel på. Jag och Josse pratade lite smått om att komma och hälsa på ett förlängt veckoslut någon gång under vårterminen, men det är svårt att bestämma sig för Josse vet inte sina tider ännu... Du verkar ha det skitkul ju!

2009-10-30 @ 23:10:53
URL: http://www.krutmormor.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej Ingrid! Jag tror det är cd-luckan det är fel på eftersom jag inte kan öppna den.. :) Och det låter sinnessjukt bra med besök i vår! Vet inte alls ännu hur vårterminen kommer att se ut, men början/mitten av terminen passar nog bäst tror jag! :)

2009-11-01 @ 13:27:14
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0