Welcome to my life

Har visst inte visat bilder på var jag bor ännu.. Börjar kanske bli dags nu :)



Här är mitt hus. Vi bor till vänster, Simone bor till höger.
Fönstret till vänster är Fabiens och Simonettas rum är till höger.
Vardagsrummet är längst ner. Vi har ett riktigt bra vardagsrum där vi brukar sitta tillsammans med varsin dator, mys :)



Här är våran gata. Vi bor på ett bra ställe i ett bra hus, vi hade tur :)



Här är min skola. Ingen jätteupphetsande byggnad, men den är ok. Byggnaden heter "The Concourse Building" och är full av föreläsningssalar av varierande kvalitet. Som ni ser finns det massa bänkar utanför vilket är perfekt för att äta medhavd lunch de dagar det är fint väder, och här träffar men nästan alltid på nån man känner. Den stora gula saken i mitten är det ingen som riktigt vet vad det är för nåt.. Men den går under namnet "The Yellow Thing" eller alternativt "The Big Yellow Thing". Hur som helst är det en bra mötesplats :)



Biblioteket. Där hänger jag om dagarna nu för tiden. Fast det är jag inte ensam om att göra, så vill man ha plats där måste man gå dit tidigt. Vilket påminner mej om att det börjar bli sent och jag måste upp tidigt, uff. Under den här uteplatsen finns en cafeteria som jag inte utnyttjar särskilt mycket alls eftersom de har mest snabbmat som jag inte är så imponerad av. Lagar smörgåsar till lunch istället. Finns inga micros här att värma lunchlådor i. Dåligt.



Till sist en bild på huvudbyggnaden. Den är fin, men jag har inga lektioner där alls.

Nu är det sleepy time för mej.
Puss och gonatt!

P.s. Jag köpte en adventskalender idag :)
Här på irland har de 25 luckor i stället för 24 hahaha!

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad fint ni bor:) jag köpte också en julkalender nyss här på åland å den hade också 25 luckor upptäckte jag när jag kom hem:) Det va lite tok:)Du å jag får väl fira den 25:e då:P

PUSS

2009-11-30 @ 08:21:41
Postat av: Sofia

Jamen hurra! Det ska vi absolut göra :)

2009-11-30 @ 18:00:55
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0