Stupid Irish things.

Att duscha här är lite halvt vidrigt.
Jag har aldrig nånsin förut legat och dragit mej i sängen så länge som nu bara för att jag inte vill gå upp för att det är så kallt så fort man kommer bort från sängvärmen.

Sen kommer man till badrummet och fryser ännu mera, och tänker man att "det gör inget att jag fryser nu för jag får snart varmt i duschen" så lurar man sig själv. Big time.

För vattnet är inte varmt. Och duschstrålen är inte stor. Så man har ok temperatur på precis den fläcken där vattnet träffar en, och gåshud på resten. Hurra. Och sen när man är färdig så är badrummet inte varmt och ångande härligt som det ska vara efter en dusch. Utan nej. Guess what? Det är kallt. Och handduken oftast lite halvfuktig och kall eftersom det tar förbannat länge för saker att torka här. Och sen går man ut ur badrummet till sitt rum och fryser ännumera innan man fått på sig X antal lager kläder.

Och sen går man ut.
Och det är typ varmare utomhus än inomhus.
Fan.

Och idag dog duschen helt. Så nu kan man välja temperatur mellan kallt, kallare och iskallt. Gotta love it. Underbar start på veckan.

Hoppas ni har en bättre morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0