Lilla Jul!

Glad lilla jul i efterskott!!

Jag har haft en till fantastisk helg i Galway..

I fredags skulle vi på fest till Simonettas klasskompis. Vi trodde att det man skulle vara utklädd så vi drog glatt på oss våra halloweenkläder och traskade dit.. Bara för att upptäcka att det var en maskerad där folk hade vanliga kläder och ansiktsmask. Great. Så vi kände oss bara aningens lite out of place.. Shajt. Simonetta och jag gick efter ca en timme och mötte upp Ewa, MariaStella och Simone och gick ner på stan i stället. I normala kläder haha! Vi hamnade på Cuba igen eftersom GPO (en annan nattklubb här) ville ha betalt.. Även om man hade inträdesstämpel. Wtf? Det är en av sakerna jag gillar med Galway - gratis inträde till nattklubbar! :)

Jag hade min bästa kväll hittills där! Det var så himla roligt, vi dansadedansadedansade ända tills de stängde och vi var helt slut! Ewa är superduktig på att dansa så det är sjukt kul att dansa med henne! :)

I lördagsmorse sov jag länge, det var behövligt efter några korta nätter med tidiga mornar, gick ner på stan med Emil, traskade runt på en marknad och blev lite lätt freaked out av ett gäng demonstranter som gjorde en grej av att det var "Köpa inget dagen" då. Sen var jag mycket oinspirerad till shopping så jag gick hem och började göra mej i ordning för kvällen istället.

Det var lilla jul fest hos Sini, och det var en av de allra bästa festerna hittills! Jag och Jenny for dit tidigare för att börja laga glögg och de andra kom senare när den var klar. Vi lyckades helt ok igen och alla berömde, tyckte det var gott och tog mera! Smakade inte exakt som det ska, men ganska nära och det var gott ändå! En kompis, Rory, sa att glögg smakar som jul luktar! Det tyckte jag var en rätt bra beskrivning :)



Glögg!



Julien, Sini och Jenny lagar glögg

Sini hade tre kompisar från Finland på besök som var supergulliga alla tre och vi från Finland var i majoritet under största delen av kvällen! Har aldrig hänt förut hahaha!



Suomalaiset tytöt :)
Jag, Sini, Jenny, Sari, Ilona och Essi.

Festen var inte lika stor som vissa av de andra har varit, men den var bra. Vi drack glögg, åt pepparkakor, lekte med tomteluvor, diskuterade special skills (jag är grymbra på att skriva spegelvänt och gå på händer under vatten haha!), sjöng, Kevin (Sinis pojkväns kompis) underhöll oss med Irländsk folkmusik, dansade lite, tossade oss lite mera och hade det allmänt bra! :)



I like these people.
Simonetta, Sini & pojkvän Michael
Julien, Emil, Aniko, Ewa & Daniel (Polen)

Jag var pigg och på gång hela kvällen ända tills ca halv tre, då vart jag tvärtrött ganska lagom tills taxin kom och hämtade oss och sen var det tack och hej och nattinatti och hem och sova länge!

Ni får två bilder till bara för att jag tycker om dem.. :)



Jag, Ewa och Emil myser :)



Hahaha I love it! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0