Helg!

Helgen har varit bäst.
Speciellt som mina helgen börjar onsdag eftermiddag nu för tiden haha!

Festen i fredags var rolig och faktiskt alldeles alldeles underbar! Vi började hos oss, som vanligt :P Kvällens första höjdpunkt var taxiresan ner till stan..! Taxichauffören skruvade upp volymen till max ungefär och vi satt bak i bilen och dansade sittandes hela vägen hahaha!! Själva festen var på en pub som heter Skeff's, och där var mycket folk, dansgolv, bra stämning och rolig musik, grejt! Efter ett tag gick vi alla vidare till Cuba, och det var lätt bästa Cubakvällen so far, weei! Vi var där tills de stängde vid två, och sen var det taxi hem igen, mycket bra kväll!

Igår slappade vi mest hela dagen och sen filmkväll på kvällen. Ewa, MariaStella, Simone och Aniko kom hit och myste, good fun. Fast alla var trötta så det blev en tidig kväll och i natt sov jag för försat gången på länge tills jag vaknade! (I stället för att ställa väckarklockan och tvingas gå upp i princip medan man fortfarande sover..)

En sak som är mycket bra med nattklubbarna här är att man aldrig behöver betala inträde! Alla klubbarna har folk ute på gatan som delar ut gratis inträdesstämplar och man kan ta stämplar från alla man hittar så har man lite ställen att välja mellan :) Kommer att känns drygt at betala inträde när jag kommer hem igen...

Jag har aldrig nånsin åkt så mycket taxi förut som jag gör här.. Men det är så billigt. (Försöker ändå dra ner lite på det och gå oftare för att spara pengar.. Många bäckar små..) Fyller man en taxi kostar det oftast ca 2€/person vilket är nästan lika mycket som buss enkelresa kostar (1,80€) och det är smidigare, snabbare, bekvämare och framförallt påligtigare. Det är inte ovanligt alls att man får vänta upp till 20-30 minuter på en buss. Och de kör ringliga vägar så jag blir alldeles buss-sjuk.. Behöver jag säga att jag inte åker buss ofta?

Vi sak få en helt ny dusch! En elektriker var och tittade på den i fredags och konstaterade att det är en gammal sort som inte är värd att reparera.. Han sa att han skulle försöka få nån att fixa det igår, men icke.. Så det blir antagligen i morron. Hoppashoppas!!

Idag är det blåsigt och äckligt väder, så jag stannar inomhus och pluggar istället. Det behövs, ska bli duktig skolflicka de här sista veckorna innan jul. Jag får jullov 11/12, hur bra är inte det på en skala?! :D Och skolan börjar inte förrän 11/1, det betyder.. En hel månads pluggfritt jullov, iiih! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en kul helg! Och vad härligt med så långt jullov! :)

2009-11-23 @ 09:57:03
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0