Halloween!

Ännu en helg är slut, och det är redan november..

Helgen började i fredags med halloween party på kvällen som var jäkligt roligt! Jag, Simonetta och Aniko var utklädda till getingar i hemsnickrade outfits och det vart rätt sött :) Eller iaf Simonetta vart hemskt söt :P Vi började kvällen hos MariaStella, och det kom en massa folk dit i mer eller minde fantasifulla outfits! Efter några timmar var det dags att gå till den riktiga festen som var nera på stan hos två för mej fortfarande oidentifierade tyska tjejer. De flesta tog taxi, men det slutade med att jag, Simonetta och Simone (italiensk guy-next-door) gick tillsammans med ett helt gäng med French boys och sjöng. Hela vägen ner på stan haha! Underbart! Vi hade lite problem med att hitta själva stället (inte ens taxichaufförerna visste var det var) men när vi kom fram var huset redan fullt och festen i full gång, awesome!

Lördagen däremot kom med sämre nyheter.. "Farmor är väldigt dålig och ligger på sjukhuset.." Uschuschusch! Så hela dagen vart lite sådär och sen när de andra började göra sig iordning för ännu en halloweenfest var jag inte alls på nåt festhumör och kände mig allmänt down, så jag stannade hemma. Och sov. Idag har jag bättre nyheter däremot, farmor är bättre, så nu är jag glad igen! :)

Ikväll ska vi på middag till MariaStellas hus, hon har en kompis på besök från Italien. Det blir mys och jag slipper laga mat. Jag har börjat leva enligt italiensk eller fransk dygnsrytm (det är ungefär samma).. Dvs, jag äter lunch mellan ett och två och middag mellan sju och åtta. Och blir inte ens hungrig innan dess. Märkligt. Hemma på Brändö blir jag alltid hungrig enligt klockan, det spelar ingen roll när eller vad jag ätit tidigare, men jag är alltid vrålhungrig halv sex haha!

En annan fransk/italiensk vana som vi kör stenhårt på här är kindpussar :) En på varje kind, två på varje är också ok, men alltid jämt antal så att "den andra kinden inte ska bli avundsjuk!" Sött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0