...

Har varit lite seg här på sistone..

Ännu en vecka har gått utan att jag inte riktigt fattat hur det gått till.
Middagen hos MariaStella i söndags var mysig som vanligt! Jag älskar att bo i GleannDara eftersom det finns så många Erasmushus här och det är hemskt praktiskt när någon ordnar middag eller fest, vilket händer rätt ofta! :P
På måndagen hade jag och Simonetta äntligen vår efterlängtade "muffin-time" (paus mellan föreläsningar mellan 5 och 6) som vi missat många veckor i rad nu. I ett café i skolan kan man köpa varma muffins med vaniljglass.. nomnomnom..! Efter det kunde vi knappt gå. Note to myself. Det räcker med en halv. När vi kom hem hade Emil lagat mat åt oss alla! :) Och han bjöd även på knäckebröd som hans föräldrar hade haft med sej när de hälsade på i förra veckan, underbart! Jag saknar knäckebröd..

I tisdags var jag på körövning, optimistisk som jag var tänkte jag att det gör inget att det här är första övningen och att terminen snart är slut, det går nog jättebra ändå! Tss.. Själva sjungandet gick nog bra och jag tror inte att nån märkte att jag var ny (hoppas jag), men första konserten är om 1,5 vecka, så... Nej. Jag börjar efter jul istället. Sen gick vi till the CollegeBar (ja, vi har en bar som är öppen både dags och kvällstid på campus) och planerade inför helgens resa till norra Irland! Vi lyckades inte bestämma så mycket, så när vi inte kom vidare i planeringen gick jag och ett litet gäng italienare (Simonetta, Simone, MariaStella och hennes kompis Stacchio) ner på stan till en vanlig pub. Kvällen slutade på Cuba en nattklubb med bra dansmusik, men tyvärr är medelåldern där ca 19. Men whatever, bra kväll var det iaf!

Idag far jag och 14 andra till Derry och Donegal i norra Irland. Vi har hyrt tre bilar härifrån Galway. Jag, Emil, Jenny, Sini och Simonetta far idag, de andra kommer imorron. Emil kör vår bil och vi har bränt en massa bilmusik och jag ska gå och köpa kakor, så det här kommer att bli succé! :D

Puss my darlings!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att ni kommer iväg på så mycket resor. Du kommer ju vara värsta Irlandsexperten när du kommer hem :)

2009-11-06 @ 09:11:35
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha! Jag försöker :P

Det finns så mycket att se här på relativt liten yta, så man kan resa rätt smidigt! Och dessutom bor jag med två stycken som är här bara en termin och försöker hinna med så mycket som möjligt innan jul :P

2009-11-08 @ 23:03:25
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0