Nöjd.

Idag har jag jag (förutom jobbat och avslutat nästsista jobbveckan!)


- Tecknat reseförsäkring. Jag har egentligen redan en bra försäkring, men man var tvungen att komplettera med en som täcker resor även utanför Irland och som täcker dyrare akutvård om man behöver sånt. Såna tankar ger mej lite lätt ångest.

- Varit till polisen och bett dem lägga undan mitt finska körkort tills jag kommer tillbaka. Så nu under året kan jag alltså välja om jag vill presentera mej som finsk eller svensk, och kunna styrka min identitet för vilket som. Great success.

- Hämtat nya koder till inloggningen till internetkontoret på Ålansbanken. Så nu kommer jag inte bli överraskad och helt plötsligt inte kunna logga in och komma åt mina pengar. Det är bra. En gammal klasskompis satt i kassan och hjälpte mej, han hade skaffat mustach.

- Glömt köpa vin. INTE ok.

Ikväll har jag ätit middag på Timjan glass på Lilla Holmen (igen) med Lynn. Najs. Och imorron blir det pizza, vin och utgång med Johanna! :)

Och nu har jag EN vecka kvar på jobbet! Det har varit ett helt perfekt sommarjobb och om jag blir i Mariehamn nästa sommar går jag gärna tillbaka. Men... Nu känns det som det är dags att sluta och gå vidare och dra iväg..!

Hoppas ni har en roligt fredagkväll!
Puss

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kostade reseförsäkringen? Jag har inte orkat skaffa nån sån, tänker att det kanske går att göra på plats om man vill resa nånstans...



Hur ofta måste man skaffa nya koder till internetbanken? De räcker ett par år va?

2009-07-31 @ 23:40:20
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är man generation Å kund kostade en årsförsäkring som täcker tre månaders resa 33€ vanligt pris är 45€. Sen måste man lägga till för varje dag/månad utöver det man reser.. Eftersom jag kommer hem i jul behövde jag bara lägga till 31 dagar för 44 € och sen typ 50€på vårterminen, och du som blir borta hela året måste nog tyvärr betala lite mer. Jag pratade med en Per på Ömsen som var jättebra och hjälpsam. Bara man går dit och pratar kan man teckna en försäkring direkt om man vill.



Koderna behöver man inte skaffa nya innan de börjar ta slut och de räcker nog ca ett år, men jag minns inte när jag började använda mina och jag har slarvat med att stryka över dem så jag har ingen aning om hur många som är kvar. Kändes enklast att börja från scratch igen.. :)



Ses ikväll!

2009-08-01 @ 08:54:44
URL: http://sofiagalway.blogg.se/
Postat av: Inger

jag är mest nyfiken på vem den mustaschklädde mannen var jag :P

2009-08-26 @ 10:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0