Dagens funderingar.

Det finns två saker jag är lite orolig över inför mitt år på Irland:

1. Att frysa.
Det blir inte så kallt på Irland, men det är fuktigt och rått klimat och vad jag har förstått är inte husen så välisolerade alla gånger. Och jag som har både kofta och jacka på mej när jag cyklar till jobbet i mitten av juli. Och använder vantar från augusti till juni. Typ.

2. Att irländskt godis inte är gott.
Skulle i och för sej vara bra eftersom risken att bli tjockis är mycket större när man är utbytesstudent (fick jag lära mej inför mitt år i USA) och vill passa på att prova all mat som finns i sitt nya land. Men iaf. Det skulle vara mycket dåligt om deras godis smakar illa.

Ja.
Sen har jag iofs funderat på såna smådetaljer som att:
Inte hitta nån bra bostad - vi börjar leta bostad på riktigt först när vi kommit fram.
Inte trivas i landet - Men shit happens, jag provbor ju bara där, flyttar inte permanent. Och dessutom är jag inte alls särskilt orolig över det egentligen. Tror det kommer att bli fantastiskt.
Få hemlängtan - Det vet jag att jag kommer att få, men jag vet också att jag kan leva med.
Inte förstå den irländska dialekten - hoppas jag lär mej fort. Sen vill jag komma hem och prata som en irländare!


Ikväll har jag cyklat in till stan och ätit glass med Julia på Lilla Holmen. Jag älskar deras italienska glass! Sen for vi till Nabben och gungade. Mys. Vad skulle jag göra utan dej Julia? Tack för att du finns!


Jag känner mej ovanligt effektiv ikväll, så nu ska jag gå och göra nåt produktivt. Typ provpacka min resväska.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gott godis finns överallt! :) Världen är för god för att inte ätas...omnomnom

2009-07-30 @ 21:59:27
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/
Postat av: Julia

Och vad skulle jag göra utan dig :) Vi e som en kärlekshistoia du och jag haha :P

2009-08-04 @ 10:44:49
Postat av: Sofia

Haha! Always baby always :)Krya på dej!

2009-08-04 @ 21:34:45
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0