Sista veckan..

Jag pluggar. Vill inteorkarintevillinte. Jag lånar en bild av Beckaungen för att illustrera hur jag känner varje gång jag ens tänker tanken att plugga…

 

Vår katt Tusse…  Rest in peace.

 

Jag har en uppsats kvar som ska lämnas in på fredag, och sen är jag klar!! Jullov, jeei! Nästan en vecka ledigt då jag har tid att köpa julklappar, packa, städa och säga hejdå till folk… That will suck. Det är så många som far hem och inte kommer tillbaka.. Bl.a. Emil, Jenny  och Sini, kommer att sakna dem nästa termin..

 

Men! Jag har bra nyheter också! Vi har hittat en ny tjej som ska komma och bo med oss efter jul! Hon heter Tiina och pluggar med Sini i Helsingfors, blir nog tokbra tror jag! Måste bara hitta en till.. Vi vill ha en kille eftersom Fabien av helt förståeliga anledningar inte vill bo som ensam kille i ett hus med fyra tjejer..!

 

Börjar sakna alla hemma på riktigt nu, och mentalt är jag redan där... Men! Jag är hemskt nöjd över att komma tillbaka i januari! Är inte klar här ännu, finns så mycket jag varken gjort eller sett ännu.

 

Den här veckan som är kvar är fylld med mest bara roligheter! Ikväll, Eurovision Song Contest fest i College Bar, tror jag.. Har inte hört nåt mera om den på en vecka ungefär, men vi går dit iaf! Tanken är att folk från samma länder bildar grupper, väljer en sång på eget språk, skickar musiken till arrangörerna och sen ska det finnas liveband som spelar och sen sjunger vi! Emil och jag ska sjunga Främling hahahaha! Tyvärr utan sked.. Så det blir inte riktigt samma känsla, men oh well!

 

Torsdag blir det festplanering och allmänt pysslande hemma, kanske börja fundera på packningen lite.. Fredag har vi grande finale julfest/avskedsfest hos oss!

 

Lördag fyller Basile (Frankrike) 26 och ordnar partyparty på en pub downtown!

 

Söndag-måndag far jag, Simonetta och Jenny och antagligen några till söderut till Cork!

 

Tisdag onsdag - packa, städa, säga hejdå...

 

Torsdag morgon, svintidigt.. Uppstigning och hemfärd!

 

Pussilainen!

 

P.s. Jag håller på att bli lite sjuk. Fast bara hemskt lite hoppas jag på. Så där att jag är lite snuvig och tycker att det är jobbigt att gå uppför trappor. Planerar att vara frisk igen tills jag kommer hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0