Jag har ett litet problem...

...som låter hemst töntigt, men är synnerligen irriterande. Mina axlar är så små att de är totalt värdelösa och inte fyller nån funktion över huvudtaget. Ryggsäckar ramlar av. Måste rätta till axelbanden precis hela tiden för att det ska funka. Drygt. Och när jag har väskor med bara en axelrem har det hänt både en och flera gånger att den helt enkelt ramlar av. Sen ligger väskan på marken och jag har bandet runt benen och så står jag där som ett fån. Fruktasvärt irriterande. Och pinsamt.. Hahaha!

Idag har jag haft one of those days. Totalt utan motivation. Less. Vill inte. Orkar inte. Vill hem. Tur iaf att det bara är 15 dagar kvar innan jag landar i Uppsala! Kommer till Skavsta kl 16.35 och borde vara i Uppis mellan halv åtta och åtta, typ. Och jag vill ha Ypsa-Mys!

Sen blir det Mariehamn på söndagkväll, och Julia - har inte berättat det än, men jag åker hemskt gärna hem med dej och Christian där på kvällen om det fortfarande går för sej? :)

Sen blir det Brändö-Mys i en hel massa dagar och jag längtarlängtarlängtar! Inte ha nåt annat att göra än att fara runt till släkt och kompisar och umgås och äta julgodis på längden och tvären!

... Nu till en helt annan sak som jag observerat angående irländare. De skadar sig sjukt mycket! Jag ser i snitt ca 2 personer per dag i skolan som antingen hoppar på kryckor (vissa med så dålig teknik att sjukgymnasten inom mej bara ryser...) eller som går med armarna i paket. Vad det beror på vet jag inte. Om det är för att de alltid är fulla (true story, våra grannar är fulla måndag, tisdag, torsdag alla veckor typ) och därför skadar sig eller om de är allmänt tövliga. Don't know..

..Där har vi förresten ett trevligt åländskt ord, har helt glömt bort det här med veckans åländska..
Tövlig = klantig, klumpig.
Kan även böjas och då betyda "ramla". Ex. Jag tövlade mej omkull idag.

Under tiden jag skrivit det här har jag hunnit med att prata med både Äään, Malin och Dorro-Maria så nu är jag glad igen! :)

Nu ska jag duscha och sen titta på julkalendern!
Notte notte (nattinatti på italienska!)
Pöss!

Kommentarer
Postat av: Linn P

Tövlig, check!

2009-12-03 @ 11:43:14
Postat av: Julia

Nice:) Christian ska bara fixa ledigt från jobbet först så e allt klart att åka på söndagen:) Hoppas du inte behöver jäkta för att hinna :P

PUSS babe

2009-12-03 @ 12:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0