Home Sweet Home

Nu är jag hemma igen!
Hemmahemma på Brändö :)
Har varit hemma på olika platser ända sen i torsdags haha!

Resan från Galway till Uppsala gick bra förutom en 2,5 timmes försening pga snöstorm i Sthlm.. Jag klev av tåget i Uppis först elva på kvällen.. Jaja, shit happens.. Gick direkt för att träffa min Ypsatjejer som satt på O'Connors, en Irländsk pub - det tyckte jag var mycket passande haha! Fick även träffa Niniskaninis som kom hem från Grekland samma kväll. Mycket naajs! :P Kvällen blev tidig eftersom jag (och andra) var väldigtväldigt trött..

På fredagen blev det fikamaraton! Först träffa Malin på morgonen, lunch med klasskompisar och sen Norrlandsfika! Underbart att vara tillbaka på nationen..! Det kändes så normalt och inte alls som att jag varit borta i fyra månader eller nåt. Kändes bara rätt. Sen blev det partyparty på nationen, mycket bra kväll! :)

Lördagen var mys från början till slut. Lunch med Ainolainen, Cocco-promenad i Hågadalen med Maria och A-M och sen hem till Maria och Alexa på middagsmys. Sen hem till korren och mysa mera med Ellie, Aino, Linn och Maria!

På söndagen stod julklappsshopping med Malin på programmet, jag har redan alla mina klara, men hon var duktig och effektiv iaf! Efter det var det bara att gå hem till Ellie och packa ihop det sista, säga hejdå och god jul och åka till stationen. Träffade Juliaälskling och Christian i Sthlm och åkte med dem ner till färjan och sen hem till Beckasyster och sova. Hon och Sebbe bor i samma hus nu igen så vi hade syskonmys i Sebbes nyrenoverade lägenhet som blivit superfin nu med hemmabio, nya möbler och grejer, najs.

Hela måndagen plumsade jag runt i 30 cm snö i Mariehamn med mina kalla höststövlar (typiskt skitdåligt) och blev så blöt och kall om fötterna att jag måsta låna Beckas ulltofflor att ha på mej på färjan haha! Men jag fick iaf håret klippt, det behövdes. Vi åka ner till färjan (japp, så säger man på Åland - eller iaf på Brändö) med Sebbe, och X antal timmar var vi hemma på Brändö!

Där hade mamma nybakad blåbärspaj, nomnomnom! Härligt att vara hemma! Idag har vi varit och hälsat på alla gamlor (mormor, morfar, farmor) och de mår alla bra! Ikväll blir det antagligen filmmys och imorron ska vi och hugga julgran! Vi har egen julgransodling hahahaha! Så det är bara att gå och välja ut en lämplig och ta den över axeln. Smidigt.

Det är otroligt skönt att vara hemma, men det känns också mest bara normalt och inte alls som att jag varit borta så länge..

Hoppas ni alla har det bra!
Alla er som jag träffat - underbart att se er igen! :)
Och er som jag ännu inte träffat - hoppas vi hinner ses snartsnart!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fullt program haha! Men det låter härligt alltihopa :)

2009-12-23 @ 04:14:48
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0