First day in Galway!

Nu är jag framme i Galway där jag kommer att leva och bo under de kommande 9 månaderna, och allt har gått bra än så länge! Jag kom fram ca kl 8 igår kväll, hittade mitt rum på vandrarhemmet och träffade mina blivande kombos Emil (Sverige), Jenny (Finland) och Simonetta (Italien). Fabien från Frankrike som också ska bo med oss kommer hit ikväll. Det första vi gjorde igår kväll var att gå ut och ta en öl, najs :)

De andra kom före mej och började genast leta hus, och husjakten fortsatte idag. Vi var och tittade på tre olika hus och hittade ett som vi gillade alla fyra, och vi flyttar in där på fredag!! :) Det är ca 15 min promenad från skolan och kanske 30 min från stan, men det gick inte att hitta något närmare, så det är ok. Vi har 5 sovrum, 1 badrum, 1 liten toa, kök , vardagsrum och till och med en liten gård. Jag tror det kommer att bli sjukt bra! Ett annat gäng på 5 intisar kommer att bo i samma område, så det är kul. Vi ska träffa karln som hyr ut det i morron och skriva kontrakt, helt perfekt.

Idag har jag också skaffat irländskt mobilnummer som jag har skrivit på min facebooksida. Save it, use it. :)

Nu bor jag på ett vandrarhem som heter Sleepzone och här är packat med folk från alla möjliga nationaliteter,  både utbytesstudenter och backpackers. Och alla jag träffat än så länge är sjukt trevliga! Både irländarna och intisarna. När jag checkade in här såg tjejen i receptionen att jag har ett bankkort från Ålandsbanken, och genast frågade hon om jag kommer från Åland.. Hon var där på semester för en par år sen hahaha!  Världen är liten :)

I kväll blir det middag på vandrarhemmet, och sen öl på nån av de många pubarna som finns här! Det finns verkligen sjukt många pubar!! Och livemusik och uppträdanden längs gatorna och mysiga restauranger och affärer som jag längrar efter att få börja utforska! Ska lägga upp bilder så fort jag tagit några :) Galway och Irland är så sjukt vackert, jag älskar det! Smala gator, gamla fina stenhus i olika färger, och mycket träd och blommor. Det finns palmer här! Det väntade jag mig inte. :P Skolan är en gammal och mycket fin byggnad och vi ska gå och registrera oss nu i veckan tror jag. Sen är det dags att välja kurser. Jag kommer inte att få några credits för det här året, så jag kommer bara att läsa kurser jag tycker verkar roliga!

Jag tror att jag kommer att trivas jättebra här! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu när du säger det minns jag också att jag såg en massa palmer i Dublin :D

2009-08-26 @ 00:20:51
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0