Veckans konstateranden.

Veckans konstaterande 1: Att gå och sova med blött hår utan att borsta det är en mycket dålig idé.
Veckans konstaterande 2: Man blir tjockis om magen om man äter middag två gånger på samma dag och en massa chokladägg efter det. Sen måste man göra en massa sit-ups om man vill komma i sin balklänning den 15/5.
Veckans konstarerande 3: Höjden av lathet är att ens överväga att använda sin italienska house mates foundation eftersom man är för lat för at gå upp på övervåningen efter sin egen.

Veckans konstaterande 4: Om exakt 7 veckor far jag hem. 49 dagar. 1176 timmar. Say what? Exakt hur gick det till? Det känns ju fortfarande som om det är början av terminen och att alla nya fortfarande är nya. Känns fortfarande som om skolan just har börjat för terminen, om en vecka är min allra sista föreläsning på NUIG. Vad hände? Vart tog februari vägen? Och mars? Det känns bra att jag ska hem så snart samtidigt som jag mest bara vill stanna kvar. Uff. Dubbla känslor. Extremt blandade känslor.

Sini och Jenny for hem igår.. De var här i två roliga veckor som försvann alldeles för fort.
Men Emil är kvar :)
Och mamma, pappa, Sebbe och Beckaungen (som blir student i vår, förstår jag inte heller hur gick till..) kommer hit 11/4!
Och Inko och Jossi kommer hit efter det, då ska vi kanske gå och simma i Atlanten om vi vågar, är mycket skeptiskt eftersom jag är en sån hemsk badkruka, men vill gärna prova..

Veckans konstaterande 5: Klassisk musik är grymbra att plugga till. Det överröstar ljudet av min dator som låter som ett flygplan, det är lugnande och det går inte att sjunga med. Great success!

Nu har jag nästan packat färdigt inför Bryssel, imorron far jag, iih!
Nu ska jag sova, nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0