Pluggaplugga.

Det känns som att jag skrivit väldigt lite om vad vi gör här och vad som händer nu på sistone.. Och det finns en väldigt enkel och tråkig förklaring till det. Jag gör inte så jäkla mycket om dagarna just nu. Har hållit på och pluggat till och skrivit min midterm till historiakursen om Nord-Irland. Jag skriver om factors of grievances for both Catholics and Protestants in 1923-39. Hurra.

En sak har iaf varit rolig och det är att både Aniko och Ewa också varit med mej i biblioteket, så vi har flyttat dit och begravt oss bland böckarna tillsammans!




Lite fel säsong, men här är jag och my lovely ladies Ewa & Aniko!

Igår kände vi att det var dags att göra något, så jag, Fabien, Simonetta, MariaStella och Sharon (min "nya" housemate från Sverige) traskade ner på stan och gick en sväng till the Cellar - en pub där man alltid hittar Erasmusar på tisdagar eftersom de har så billig öl, och det var riktigt bra där faktiskt! När de stängde vid midnatt gick vi vidare till The Roisin Dubh - en pub som alltid har öppet till 2 och jag träffade en massa roliga människor och det var i allmänhet en hemskt bra kväll! Men kvällens bästa var ändå hemvägen... Sabrina från Tyskland var också där med oss, vi gick hem tillsammans, och... Hon har en cykel!! Som jag fick cykla på :) Nu tycker ni säkert att jag är jättetöntig, men förutom den enda gången jag cyklade när jag var i Uppsala innan jul har jag inte cyklat sen september när vi var till Aran Islands, så det var hur härligt som helst! Även om det var uppförsbacke och jag måsta cykla långsamt eftersom de andra gick.. Heh..





Jag + cykel + Aran Islands stengärdesgårdar.

På tal om cyklar så blev mina house mates Tiinas och Sharons cyklar stula från vår gård här de var fastlåsta i varsitt träd. När Fabien var ute och rökte såg han några ungar i 10-12 års åldern som ropade saker åt honom åt slängde grejer mot honom (bl.a. en golfklubba - bastards), eftersom de inte gav något vidare trevligt eller vänligt intryck gick han in, och när han tittade ut genom fönstret igen var cyklarna och några av ungarna borta. Skitungar.

Idag hade jag salsalektion igen! Hur kul som helst :)
Men jag har fortfarnade inte lärt mej dansa och röra mig som en latino.. Jag har faktiskt gått tre hela lektioner nu och tycker faktiskt att det skulle kunna ge lite resultat.. Damnit.. Haha!

Nu ska jag sova.
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0