Perkele vad roligt!

Idag efter min polskalektion hände något jag tyckte var roligt.
Min ryska kompis Anastacia hade besök av en spanjor, och när han fick höra att jag var från Finland sa han:

"Minun nimeni on (Spanskt namn, minns inte..)"
"Mitä kuuluu?"
"Hauska tutustua!"
"Minä olen espanjalainen"

För er som inte är så begåvade i finska språket betyder det "Jag heter... Hur mår du, trevligt att träffas, jag är spansk."

Jag försökte svara på finska bäst jag kunde, men ungefär efter det där sa jag att jag tyvärr måsta göra honom besviken eftersom jag är skitdålig på finska och pratar mest svenska..

Men! Inte blev han någe ledsen för det heller utan då säger killen:

"Trevligt att träffas"
"Hur mår du?"

Sen blev han språkförvirrad och sa "haluatko tanssia minun kassa?" (=vill du dansa med mej?)
Hahahahahaaha! :)
Sjukt kul!

Tydligen hade han en massa svenska och finska kompisar hemma i Malaga och själv ska han på utbyte till Västerås nästa år, världen är liten..!

Kommentarer
Postat av: Mam

Alltså, hur häftigt som helst!

2010-03-26 @ 12:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0