Kalas!

Igår firade vi min, Sinis och Juliens födelsedag med en gemensam födelsedagsfest hemma hos oss! Flera av gamlingarna från förra terminen var tillbaka, hur roligt som helst att träffa dem igen :) Den här festen var lite mindre än Erasmusfesterna vanligtvis är, och nu var vi "bara" ca 40 pers haha! Vi hade pysslat ihop en bok i present åt Sini med bilder på henne och oss och alla skrev hälsningar i den och hon blev jätteglad! Jag och Emil var lite ambitiösa och bakade kladdkaka och kokosbollar som blev väldigt uppskattade, och om jag får säga det själv.. Nästan perfekta :P Har inte flyttat över bilderna från kameran än, så bilder kommer senare.. Men kvällen var till största delen bra, bara några irritationsmoment, men oh well. That happens. Innan jag skulle sova märkte jag att nån ätit upp min ost. Inte ok. Då vart jag less..

Anyway.. Idag har vi haft vårigt underbart väder. Soligt och faktiskt varmt. Ett tag ångrade jag att jag hade jeans på mej, hade vart mycket mer appropriate med kjor och ballerinas, wiee! Vi gick ner till stranden och satt där i solen, underbart! Och det var flera stycken som faktiskt simmade, galet..! För vattnet är fortfarande hemskt kallt och de var helt röda när de kom upp, crazy Irish people!

Idag såg jag hur många vårtecken som helst! Jag inte bara hade varmt trots att jag tog av mej jackan, utan jag såg också tussilagos, svalört och knoppar på några träd och utslagna påskliljor!

Nu ska vi snart över till Aniko på middag! Hon lagar nåt traditionellt Österrikiskt med en massa ost, kan inte bli annat än bra :)



Hahaha! My lovely ladies - Aniko & Sini

Btw, Beckasysters blogg var omnämd i nöjessektionen i en lokaltidning på Åland som en av "5 balla bloggare" från Åland, tufft!

Kommentarer
Postat av: Mam

Då var det väl Aniko som hade snott din ost :)

2010-03-20 @ 22:35:15
Postat av: Pap

Har du kollat om vinet oxå är borta?...Aniko!!

2010-03-21 @ 11:41:14
Postat av: Becka

Hahah, kul! Känns som vi har släktträff på din blogg ;)

2010-03-21 @ 13:16:35
URL: http://becksphoto.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hahahaha! Underbart! :D

2010-03-21 @ 13:38:20
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0