In Bruges



Dave, Michelle, Jan, Carrie och Jag in Bruges

Lördagmorgonen började med hotellfrukost, gött! Och sen en tilles tågresa tvärs över halva landet till Bruges som är en av Belgiens allra äldsta städer och ett väldigt populärt turistmål, och hur mysig som helst! Gamla fina byggnader längs kullerstensgator, och kanaler som flyter genom hela stadskärnan. Och flera chokladbutiker längs varje gata. Hade jag försökt räkna dem hade jag tappat räkningen innan jag kommit till hälften haha!



Bild från stora torget.
Där fanns också två ställen där man kunde köpa pommes frites som sades vara de bästa i hela landet, och eftersom Belgien är känt för sona pommesar så måsta vi självklart prova. Och ja, det var goda :)

Vi åkte också på en kanaltur, och det kändes lite som att var i Venedig eftersom det var full trafik i kanalerna och husväggarna gick rätt ner i vattnet. Inte för att jag någonsin varit där, men man får väl ha lite fantasi!



Mys!

Sen klättrade jag, Carrie och Jan upp i ett kyrktorn som var jättehögt, 366 trappsteg och kikade på utsikten. Vi var lite halvmöra när vi kommit upp, men det var värt för man hade utsikt över hela stan! Men det var lite leskigt att klättra upp efterom trappan var smal och brant och full med folk, så om man är klaustrofobisk är det inte att rekommendera..



Det är samma kyrka som Colin Farrel klättrar upp i i filmen In Bruges. Tyvärr såg vi inte honom där. Det var dagens största minus.. Doh!



Vi var också in i en kyrka där de påstod att de förvarade en skvätt av Jesus blod, vi såg det, men jag är väl lite lätt skeptisk till det kanske..

Våren var riktigt mycket på gång där och påskliljorna blommade för fullt!



Vi avslutade kvällen med middag på en mysig restaurang innan vi tog sista tåget tillbaka till Bryssel.
Det var en hemskt mysig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0