Skola. Hurra!

Nu är min första skolvecka över, min helg börjar på torsdagar kl 4. Sweet!
Har gått på massa föreläsningar den här veckan för att bestämma vilka kurser jag vill läsa.

Jag hade mycket hårda urvalskriterier:
- Ämnet någorlunda intressant
- Läraren förståelig
- Inga fredagsföreläsningar
- Inte för mycket plugg
- Inte för kallt i föreläsningssalarna

De ämnena jag registrerar mej till på måndag är...

- Approaches to women's history - tyvärr rätt mycket jobb och läsa artiklar jag bara fattar vartannat ord av eftersom författaren gett sig fan på att impa på folk med att kunna många flashiga ord - men kursen verkar jätteintressant och läraren bra. Hon kan redan mitt namn efter en föreläsning.

- The Northern Ireland Problem - är man på Irland kan man väl försöka lära sig så mycket som möjligt om landet. Dessutom pratar läraren långsamt.

- 20th century literature - Litteraturkurser är softa, man läser lite romaner och det enda man måste producera aktivt är slutuppsatsen i slutet av terminen.

- American & British Literature - Jag gillar att läsa.

Blir nog bra det där. OCh en sak som är tokbra är att båda engelsa final essays av nån anledning ska lämnas in så tidigt som 8 april. Det betyder att det enda jag behöver göra i resten av april och maj är två uppsatser. Sweeeet! Besök välkomnas varmt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0