22.02.2010

Jag är en dålig människa ibland.
Förut var jag hemskt duktig på att känna igen folk. Blev jag presenterad för någon och hade pratat några ord med den människan kom jag ihåg honom eller henne sen. Jag kom ihåg både namn och ansikte och vad vi pratat om. So far so good och en ganska praktiskt och uppskattad egenskap. Men det var förut det. Nu händer det att det kommer fram folk och pratar med mej som det känns som jag aldrig nånsin sett förut... Jag ler, pratar snällt, låtsas att jag vet vem dom är och sen går jag därifrån och skrapar mej i huvet och känner mej dålig. Uff. Det hände aldrig förut, men nu är det så sinnessjukt mycket nya människor hela tiden så det är lite svårt.. Ibland.. :)

Ikväll kommer MariaStella och Ewa hit och sover, för deras hus har ingen olja och de har inte haft värme under hela helgen, så de fryser... Speciellt som Irlandsvintern kommit tillbaka.. Det var frost på träden i morse.. Och jag var tvungen att ha mössa och varma halsduken på mej haha!

Jag misslyckades totalt när skulle börja på min uppsats idag eftersom jag valde ett ämne man faktiskt måsta ha lite bakgrundskunskaper i.. Som jag inte har.. Så nu har jag bytt rubrik. Men  jag tillbringade en hel eftermiddag med att söka böcker om fel ämne.. Fail! Oh well, nytt förök imorron!

Bara för att jag har kallt nu och tycker att det ska bli varmt och vårigt ute får ni en somrig bild från Galway, från vår väg ner till stranden.



Så här vill jag att det ska se ut igen. Snart. Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0