Buona Pasqua!

Åh vilken underbar dag jag har haft!
Vi har firat påsk och haft hemmamys, och det har varit en helt perfekt dag.

Dagen började med välbehövlig sovmorgon, och sen hälsade på Simonettas föräldrar som kom sent igår kväll och provade min italienska. Jag sade det jag kunde, förstod inte vad de svarade, men det var roligt ändå. De är hemskt trevliga. Sen gick jag, MariaStella, Emil och Tiina på Katolsk högmässa i Galways katedral, och det var riktigt stämningsfullt och jag är glad att vi gick dit.

På eftermiddagen delade vi med oss av Skandinaviska påsktraditioner och målade ägg. De blev fina och goda :)
Fast Simonetta blev upprörd när vi åt upp dom sen haha!



Våra påskägg :)

Vi funderade på om vi skulle gå ut till någon pub på kvällen, men bestämde oss för att stanna hemma och baka och mysa i stället, så jag, Simonetta och hennes mamma började baka chokladmuffins. Mest jag och mamman faktiskt och det gick riktigt bra att kommunicera med henne även om hon inte pratar engelska och min italienska kunde vara bättre heh :P Men idag har jag lärt mej lite flera fraser, och jag försöker lära mej så mycket jag kan. Funderar faktist på att läsa en kurs i nybörjaritalienska i höst bara på kul :)

Efter bakningen tittade vi allihopa på filmen Australia och hade hur mysigt som helst!



Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt!! Glad påsk :)

2010-04-05 @ 03:40:58
URL: http://jussiinsushiland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0