20.4.2010

Familjen är fortfarane fast i Dublin och kommer högst antoligen att vara det åtminstone till på fredag när tanken är att de ska flyga till Oslo, och sen därifrån ta sig vidare till Sverige och sen hem. Deras resa blev liiteh längre än de planerat.. Jag var till Dublin och hälsade på dem söndag-måndag, och de har det bra, men börjar bli duktigt less och vill mest bara hem nu. Kommentarer jag hört är bl.a: "Jag ska aldrig mera resa", "Vi kommer iaf inte och hälsar på dej igen så det är bäst du bygger hus på Bengts teg" (=min farbrors åker som är mellan våra hus), "vi får nog ringa Bengt så han sätter upp en "till salu" skylt vid vårt hus för det är ju tydligt att vi inte kommer hem igen" Osv... Less? Javisst! Förståeligt? Jajjemän!

Men förhoppningsvis kommer de hem i helgen iaf.
Jag har varit i skolan typ hela dagen och faktiskt för en gångs skull varit rätt produktiv och har ca 2/3 av min slutuppsats i Nordirlands historia klar, great success!

Och så har jag skickat in jordens råddigaste bostadsansökan till Norrlandsgårdarna. Jag och Ellie söker lägenhet ihop, och det är mitt förstahandsval, ansökt av Ellie, faxat från Vietnam. De vill se studieresultat från oss båda, så det plus mitt andrahandsval (korridorsrum) faxade jag idag från Irland. Ellie skickade tredjehandsvalet (gemensam dublett) från Vietnam och Richard (1Q på Norrlands) har skickat in ett intyg på nationsengagemang åt mig. Förvirrande? Bara lite.. Jag kände mig tvungen att skicka med en lapp med förklaring på hur allt hänger ihop, heh.

Sen trodde jag väl inte heller att man skulle kunna ha svårigheter med att fylla i adress och telefonnummer... Det slutade med att jag skrev dit alla mina tre telefonnummer (finskt, svenskt, irländskt) med instruktioner om när jag kan nås på vilket och sa sen att jag säkrast nås via e-mail haha.

Men allt är klart och inskickat, så förhoppningsvis ska jag väl ha någon form av tak över huvet i höst också :)

Btw.. Om drygt tre veckor är jag hemma igen..! Känns både tråkigt och underbart på samma gång. Kommer antagligen att vara ett känslomässigt kaos när jag kommer hem.. Oh well. Nu ska jag plugga lite mera, eventuellt resa till Belfast och i allmänhet bara njuta av tiden som är kvar!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0