Good crack!

Ännu en vecka har gått.. Det är galet hur snabbt tiden går..

Pubrundan i onsdags var "good crack" som dom säger här haha! Det betyder rolig eller bra och till och med lärarna på orientation-dagarna var noga med att berätta det för oss så vi inte skulle tro att Irländarna är druggies allihopa :P Vi var ca 200 anmälda till pubrundan, men vi var uppdelade i mindre gruppen på ca 20-30 som gick runt och invaderade pub efter pub innan vi allihopa gick till en nattklubb på oidentifierat ställe.. Hmm.. Vi gick runt på mindre gator till mindre kända pubar och jag med mitt värdelösa lokalsinne har inte en chans att hitta tillbaka till enda igen... Oh well! Roligt var det iaf :)

Idag har jag mest bara varit i skolan och pluggat, men ikväll är det party igen! Antingen hos oss eller i ett av grannhusen, lite oklart ännu.. Oh well! Vi märker väl vad som händer! :P

Jag skypade med Aino nyss och det var härligt att prata med henne och få lite nyheter hemifrån... Som det ser ut nu blir det nog ingen Älggasque för mig iaf.. Det händer så mycket här alla helger, det blir dyrt och jag missar mycket skola.. Men förhoppningsvis är jag i Uppis till Lussegasquen! :D Men det beror helt på mina lärare.. Om de vill att man lämnar in sina slutuppsatser personligen eller om det är ok att ladda upp dem på internet..


Kommentarer
Postat av: Aino

Det var kul att höra från dig oxå! Nu är det bara att smörja lärarna så att du kan gå på luccegasken..:)

2009-09-26 @ 14:29:15
Postat av: Sofia

I'll do my best :P

2009-09-26 @ 19:07:56
URL: http://sofiagalway.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH



jag vill ha lussebullar! Kan inte hemmafrun baka och skicka till mig?



(ja, det är roligt att läsa)

2009-09-28 @ 20:19:07
Postat av: Sofia

Jaaaadå, självklart! Bara jag visste vem jag ska skicka till? :P

2009-09-28 @ 23:32:03
URL: http://sofiagalway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0