Trådlöst på Alfågeln!

Sitter på Alfågeln (färjan från Brändö till fasta Åland) på väg till nyår i Mariehamn, och de har fungerande trådlöst internet här!! Är faktiskt lite imponerad :P

Har varit på Brändö ända tills nu och bara myst och tagit det lungt. Vi har inte gjort mycket, men det är ändå fullt upp hela tiden.. Förstår inte riktigt hur det funkar haha!

Nu har jag gjort upp en plan för mina resterande dagar innan termin #2 på Irland drar igång:

- Jag blir i Mariehamn till nyårsdagen, då blir det Brändö igen. Hem och hänga lite till med familjen och packa ihop allt igen. Borde iofs gå rätt smidigt eftersom jag inte riktigt packat upp.
- Tisdag kväll den 5/1 far jag tillbaka till Mariehamn, sover där en natt
- Onsdagen den 6te blir det Uppsala igen! Har en del planer, men är också öppen för förslag..!
- 9/1 klockan ruskigt tidigt lämnar jag Uppsala för Irland igen!

Har insett att nästa termin kommer att gå så sinnessjukt fort att jag nog inte kommer att hinna med. Vill resa mycket (Nordirland, södra irland och Skottland åtminstone, gärna London igen och kortare utflykter närmare Galway), ha besök (familj och värdsyster typ inplanerat än så länge) och bara var i Galway och träffa alla där också. Och hinna plugga nån gång också.. Vet inte riktigt hur allt ska gå ihop! Fast det är väl ett lyxproblem kanske.. :P

Har redan sökt sommarjobb och jag hoppashoppas att jag får samma som förra året!! Får besked i februari nån gång. Får jag inte det vete tusan vad jag ska göra.. Och så ska jag till Norrlandsgårdarna när jag kommer till Uppsala igen och höra lite om ansökningar för korridorsrum. Kommer att ha mycket att bestyra med innan jag kommer tillbaka till mitt "riktiga" liv igen.

Ikväll ska jag, Sebbe och Becka och skrinna - är det åländska?? Det ska bli sköj! Har inte gjort det på jättelänge.. Sebbe tövla sig omkull med motorcykeln i somras och bröt benet och det här bli the final test för att se om han är helt återställd. Tur att syrran hans är sjukgymnast(student)..! :P


Kommentarer
Postat av: Jenny Hogstrom

Skrinna..är det inte ett vanligt svenskt ord? Haha, kanske det är Finlands svenska då:)

2010-01-05 @ 09:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0